دستور قالیباف به کمیسیون عمران برای ارائه گزارش نظارتی از زلزله هرمزگان

تهران - ایرنا - نماینده مردم بندرلنگه از پیگیری رییس مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده استان هرمزگان خبرداد و گفت: قالیباف به کمیسیون عمران مجلس دستور دارد گزارش نظارتی خود را در این باره ارائه دهد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، احمد جباری با اشاره به زلزله‌های شدید بامداد امروز در استان هرمزگان به خبرنگاران گفت: در نخستین دقایق امروز، رییس مجلس شورای اسلامی در تماس تلفنی وضعیت مردم منطقه و نیازهای اساسی آنها را از بنده پیگیری کردند.

نماینده مردم بندرلنگه در مجلس افزود: رییس مجلس شورای اسلامی خواستار پیگیری‌های لازم و سریع همه دستگاه‌های خدمت رسان حاضر در منطقه شدند. همچنین قالیباف در تماس‌های جداگانه با وزیر کشور و رییس جمعت هلال احمر تاکیدات لازم برای تسریع در انجام اقدامات مربوط به اسکان اضطراری و موقت زلزله زدگان را انجام داد.

نماینده مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان اضافه کرد: با توجه به گرمای شدید و شرجی بودن هوا در منطقه، مردم زلزله زده که محل زندگی آنها تخریب شده باید هرچه سریع تر در کانکس‌های مجهز اسکان داده شوند. چرا که اسکان در چادر در این شرایط آب و هوایی مناسب نیست.

وی با اشاره به فعالیت دستگاه‌های مختلف خدمت رسان در مناطق زلزله زده به مردم گفت: رییس مجلس به کمیسیون عمران مجلس نیز دستور داده است در سریع ترین زمان ممکن با حضور در منطقه و بازدید از بخش‌های زلزله زده و نظارت میدانی بر اقدامات انجام شده توسط دستگاه‌های خدمت رسان، گزارش فنی و نظارتی خود را به صحن مجلس ارائه دهد.

جباری خاطرنشان کرد: رییس مجلس از وزیر کشور و رییس جمعیت هلال احمر کشور خواسته است تعداد قابل توجهی کانکس تهیه شده و در مناطق مختلف کشور دپو شود تا در شرایط بحرانی و حوادث غیرمترقبه، این کانکس‌ها خیلی سریع به منطقه حادثه دیده ارسال شوند.

بنابر گزارش موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله‌ای به بزرگی ۶.۱ ریشتر ساعت ۲ و ۲ دقیقه بامداد امروز، بندر خمیر و بخش‌های دیگر استان هرمزگان را لرزاند و پس لرزه‌هایی به بزرگی ۶.۳ ریشتر هم در ساعت ۳ و ۵۴ دقیقه بامداد، رخ داده است.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان تاکنون پنج نفر در این حادثه جان باختند و ۳۹ نفر مصدوم شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha