۱۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۳۵
کد خبرنگار: 1178
کد خبر: 84808965
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 شمار اسیران شهید فلسطینی به ۲۳۰ نفر رسید

تهران-ایرنا – با شهادت امروز (شنبه) یک زن فلسطینی اسیر در زندان های رژیم صهیونیستی، شمار اسیران شهید فلسطینی به ۲۳۰ نفر رسید.

به گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم، خبر شهادت "سعدیه مطر" (۶۸ ساله) اهل شهر الخلیل در کرانه باختری اشغالی بدون ارائه جزییات بیشتر از شرایط و نحوه شهادت وی در زندان "دامون" اعلام شده است.

هیات امور اسرا و زندانیان سابق فلسطینی در زندانهای رژیم صهیونیستی پیشتر نسبت به شرایط سخت اسرای زن فلسطینی هشدار داده بود؛ اسرای زن فلسطینی در شرایط سخت و ناراحت کننده ای در زندان دامون نگهداری می شوند و از لحظه دستگیری مورد ضرب و شتم و توهین قرار می گیرند و انواع محدودیت های روحی و جسمی از سوی ماموران و نظامیان رژیم صهیونیستی بر آنها اعمال می شود.

این مرجع تصریح کرده که زندان «دامون» که اسرای زن فلسطینی در آن نگهداری می شوند، در دوران استعمار انگلیس، انبار دخانیات بود، لذا بازداشت شدگان در این مکان از حداقل امکانات زندگی برخوردار بوده و این مکان به هیچ وجه به عنوان زندان شرایط مناسبی ندارد.

این گزارش حاکی است: مدیریت زندان با جا دادن زنان زندانی در سلول های نامناسب و فاقد شرایط لازم برای زندگی، محروم کردن آنها از خواب کافی، ارعاب و تهدید آنها بدون در نظر گرفتن شرایط، بدترین نوع محدودیت ها و شکنجه ها را علیه آنها اعمال می کند.

همچنین تعدادی از زنان اسیر فلسطینی از وضع جسمانی مناسبی در زندان های رژیم صهیونیستی برخوردار نیستند که از جمله این افراد می توان به "اسراء الجعبیس" ۳۶ ساله و مصدوم با سوختگی ۶۰ درصد نام برد؛ سیلندر گازی که وی در خودرو داشت در نزدیکی یک ایست بازرسی نظامی بر اثر تیراندازی نظامیان صهیونیست منفجر شد که این انفجار منجر به سوختگی وی شد.

شاتیلا ابو عیاده، شذی أبو فنونه، منی قعدان، رحمه الأسد، تسنیم الأسد، شروق البدن، فیروز البو، عبیده الحروب، إیمان الأعور، عائشه الأفغانی، یاسمین جابر، إسراء الجعابیص، عطاف جرادات، رانیه ظاهر، روان ابو مطر، شروق دویات، إسلام زاید، ختام خطیب، نفوذ حماد(اسیر نوجوان)، فدوی حماده، امانی الحشیم، میسون موسی، می مصاروه، نهایه صوان، ملک سلمان، ربی عاصی، نوال فتیحه، نورهان عواد، فاطمه علیان، مریم صوافطه، عبیر الرحبی، خوانا رشماوی از جمله دیگر زنان اسیر فلسطینی در زندان دامون هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha