۱۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۶:۴۲
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 84809093
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فاز سوم طرح آبرسانی به محلات عشایری نهبندان ۳۵ میلیارد تومان نیاز دارد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی گفت: اجرای فاز سوم طرح آبرسانی به محلات خواجه منجیکوه نهبندان به طول ۲۹ کیلومتر نیازمند ۳۵ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزاش خبرنگار ایرنا مهدی عصمتی‌پور روز شنبه در بازدید نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از پروژه خط انتقال آب به محلات عشایری خواجه منجیکوه و چاه زرد شهرستان نهبندان افزود: سه طرح آبرسانی پایدار به عشایر را در دست اجرا داریم که طرح آبرسانی به محلات عشایری منطقه بمرود زیرکوه به اتمام رسیده و طرح‌های آبرسانی به محلات خواجه منجیکوه نهبندان و چاه مسافر طبس در دست اجراست.

وی بیان کرد: طرح آبرسانی به محلات خواجه منجیکوه نهبندان به طول ۸۱ کیلومتر و با جمعیت تحت پوشش ۲۴۱ خانوار در دست اجراست، تاکنون ۵۲ کیلومتر از خط انتقال وارد مدار شده و اجرای ۲۹ کیلومتر دیگر باقی مانده است.

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی گفت: مطالعات ۱۰ طرح آبرسانی پایدار به عشایر استان انجام شده که برای اجرای این طرح‌ها به حدود ۴۲۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

عصمتی‌پور افزود: در سفر رییس جمهور به خراسان جنوبی ۱۴۳ میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی پایدار به عشایر استان اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: علاوه بر اعتبارات سفر رییس جمهور اگر ۲۸۱ میلیارد تومان دیگر به خراسان جنوبی اختصاص یابد، ۱۰ طرح آبرسانی به عشایر استان به صورت کامل اجرایی خواهد شد.

علی نیکزاد، نایب رییس مجلس شورای اسلامی در این بازدید بر پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به محلات عشایری خراسان جنوبی تاکید کرد.

وی همچنین گفت: مبلغ ۲۰ میلیارد تومانی که از طریق ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سفر رئیس جمهور مصوب شده بود، پیگیری خواهد شد تا تزریق به موقع آن به استان انجام شود.

سفر یکروزه علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به خراسان جنوبی صبح امروز (شنبه) با استقبال استاندار، نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و جمعی از مدیران استان آغاز شد.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در این سفر از برخی پروژه‌های عمرانی شهرستان‌های نهبندان و سربیشه بازدید کرد.

بازدید از باند دوم درح - ماهیرود، برخی از محورهای روستایی بخش مود و سد تغذیه‌ای بندان از جمله برنامه‌های نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در این سفر است.

مصوبات سفر نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی نیز عصر شنبه در نشستی در فرمانداری نهبندان، جمع بندی می‌شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی دهم و یازدهم خرداد امسال با همراهی جمعی از معاونان وزرا و مدیران کشوری به خراسان جنوبی سفر کرد و در این سفر از برخی پروژه‌های عمرانی و ظرفیت‌های شهرستان‌های غربی استان شامل طبس، فردوس، سرایان و بشرویه بازدید شد.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha