۱۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۱۳
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 84809650
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مخالفت حامیان محیط زیست با تصمیم نفتی دولت آمریکا؛ خلف وعده بایدن

تهران – ایرنا - تصمیم اخیر دولت آمریکا در ارائه مجوز استخراج نفت از خلیج مکزیک و سواحل جنوبی آلاسکا که برخلاف وعده های انتخاباتی بایدن در دستور کار قرار گرفته، با مخالفت حامیان محیط زیست روبرو شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه گاردین، بر اساس این برنامه دولت بایدن که هنوز نهایی نشده است، وزارت کشور آمریکا اختیار دارد تا ۱۱ حوزه نفتی را برای بهره برداری واگذار کند.

گروه های حامی محیط زیست با انتقاد از این برنامه ابراز نگرانی کرده اند که واشنگتن از وعده انتخاباتی "ممنوعیت حفاری" بایدن، عقب نشینی کرده باشد.

بایدن در جریان مناظره با برنی سندرز دیگر داوطلب نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ گفته بود: دیگر در زمین های فدرال و فلات قاره حفاری نخواهد شد. دیگر صنعت نفت قادر نخواهد بود تا به حفاری ادامه دهد. تمام.

حامیان محیط زیست معتقدند که استخراج نفت از این حوزه ها مانع از دستیابی دولت بایدن به هدف کاهش ۵۰ درصدی تولید دی اکسید کربن تا سال ۲۰۳۰ می شود.

بر اساس داده های "شورای دفاع از منابع طبیعی"، حدود ۹۵ درصد از تولید نفت فلات قاره آمریکا و ۷۱ درصد از تولید گاز طبیعی فلات قاره این کشور به خلیج مکزیک اختصاص دارد. سهم فلات قاره از تولید نفت آمریکا ۱۵ درصد است.

در همین حال، دیوان عالی آمریکا نحوه اعمال قانون ضد آلودگی هوا برای کاهش انتشار دی اکسید کربن از نیروگاه ها را محدود کرد. برخی از ناظران، این اقدام دیوان عالی را ضربه ای به مبارزه های بایدن با تغییرات آب و هوایی می دانند.

این نهاد قضایی که اکثریت آن را محافظه کاران تشکیل می دهند، با ۶ رای موافق در برابر ۳ رای مخالف، رای داد که اختیارات اداره حفاظت از محیط زیست برای کنترل انتشار گازهای گلخانه‌ای در نیروگاه‌های زغال سنگی و گازی که بخشی از قانون موسوم به «هوای پاکیزه» است، محدود ‌شود.

رئیس جمهوری آمریکا دیروز و در حالیکه دولتش با افزایش بی سابقه قیمت بنزین دست و پنجه نرم می‌کند و در برخی ایالتها نیز قیمت بنزین به بالاترین حد خود رسیده، با بیان اینکه "اکنون زمان جنگ و خطر جهانی است"، از شرکت های اداره کننده جایگاههای سوخت خواست قیمت بنزین را کاهش دهند.

نتایج نظرسنجی جدید دانشگاه هاروارد و موسسه افکارسنجی هریس نشان می دهد که ۷۱ درصد از پاسخ دهندگان با نامزدی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ مخالف و تنها ۲۹ درصد موافق هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha