۶۹ هزار تُن زباله در شهرقدس جمع‌آوری شد

۱۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۰۴
کد خبر: 84809703
۶۹ هزار تُن زباله در شهرقدس جمع‌آوری شد

شهرقدس - ایرنا - معاون خدمات شهری شهرداری قدس گفت: بیش از ۶۹ هزار تُن زباله در قالب ۲۶ هزار سرویس به شیوه دستی، مکانیزه و انتقال به گود زباله در سال ۱۴۰۰ توسط حوزه خدمات شهری شهرداری شهرستان جمع‌آوری شد.

به گزارش ایرنا از شهرداری شهرقدس،  جمال عزیزی روز یکشنبه افزود: در سال گذشته نیروهای خدمات شهری مناطق سه‌گانه با همکاری سازمان مدیریت پسماند انواع پسماند با حجم بیش از ۶۹ هزار تُن را در قالب ۲۶ هزار سرویس به شیوه سنتی و مکانیزه جمع‌آوری و به گود زباله انتقال دادند.

وی ادامه داد: از این میزان پسماند، ۲۵ هزار و ۳۰۱ تُن مربوط به منطقه یک، ۳۳ هزار و ۷۰۳ تُن منطقه ۲ و ۱۰ هزار و ۲۳ تُن مربوط به منطقه سه شهرقدس بوده است.  

معاون خدمات شهری شهردارقدس با بیان اینکه ریختن زباله در معابر و آبراه‌ها موجب انسداد مسیر هدایت آب‌های سطحی شده و علاوه بر ایجاد آلودگی‌های محیط زیستی و بوی نامطبوع و اغتشاش بصری در مواقع بارندگی، موجب آبگرفتگی معابر می‌شود، خاطرنشان کرد: از شهروندان تقاضا می‌شود با قرار دادن پسماندهای خانگی خود در باکس‌های زباله نقش شهروندی خود را بدرستی ایفا و خدمت‌گزاران در مدیریت شهری را برای ایجاد شهری پاکیزه و زیبا یاری کنند.

۶۹ هزار تُن زباله در شهرقدس جمع‌آوری شد

آغاز عملیات مرمت و بهسازی معابر اصلی منطقه یک شهرداری قدس

امیر جریده، مدیر منطقه یک شهرداری قدس از اجرای عملیات مرمت و بهسازی آسفالت در ۱۵ خیابان سطح منطقه خبر داد و گفت: طی روزهای گذشته معابر اصلی منطقه یک که در اولویت کار قرار داشت با اقداماتی همچون اجرای کاتر، تراش آسفالت فرسوده و لکه‌گیری آسفالت مرمت و بهسازی شد و در حال حاضر نیز این عملیات در معابر دیگر ادامه دارد.

وی اظهار داشت: تاکنون عملیات مرمت و بهسازی آسفالت در بلوار ۳۰ متری شورای شمالی، خیابان ۲۰ متری ولیعصر(عج)، بلوار مصلی، بلوار امام حسین(ع) و خیابان‌های طالقانی سرخه‌حصار، آزادی، مرزبانان، بهاران، نفت، شرعیان و ملاصدرا سردار جنگل انجام شده یا در دست اقدام است.

این مسئول خاطرنشان کرد: کاشت ۲۰ اصله نهال دور میدان آزادی، نصب پمپ کف‌کش در ۶ بوستان، سالن البرز و لچکی ابتدای خیابان افراسیابی، هرس، شکل‌دهی و سَم‌پاشی گیاهان و درختان، کاشت ۵۰۰ بوته گیاه و آبیاری مداوم و همه‌ روزه‌ فضای سبز منطقه اقدامات انجام شده در این زمینه بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha