بهار امسال ۳۱ محصول تولیدی استان سمنان موفق به کسب نشان استاندارد شدند

سمنان- ایرنا- مدیرکل استاندارد استان سمنان گفت: ۳۱ فقره نشان استاندارد برای کالاهای تولیدشده در واحدهای صنعتی استان از سوی کارشناسان این اداره‌کل بهار ۱۴۰۱ صادر شد.

عباس رستمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کالاهای صنعتی مشمول مقررات استانداردهای اجباری، پیش از تولید انبوه باید برای دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد اقدام کنند.

وی تصریح کرد: ۹۸ پروانه استاندارد اجباری  و ۱۱ پروانه استاندارد تشویقی مربوط به فرآورده‌های تولیدشده در واحدهای تولیدی استان در بهار سال ۱۴۰۱تمدید شد.

مدیرکل استاندارد استان سمنان با بیان اینکه سه ماه نخست امسال ۱۶۵ پروانه استاندارد در استان سمنان صدور، تمدید، تعلیق و ابطال شد، اضافه کرد: ۱۶ فقره پروانه استاندارد در بهار امسال  ابطال و تعداد ۹ فقره پروانه تعلیق شده است. 

وی تصریح کرد: وجود نشان استاندارد بر روی محصولات نشانه انطباق آنها با استاندارد ملی است و تولید انبوه محصول‌های مشمول مقررات استاندارد اجباری بدون داشتن پروانه کاربرد، تخلف محسوب می‌شود و پیگیرد قضائی را به دنبال دارد.

رستمی با اشاره به شرایط تمدید پروانه استاندارد برای واحدهای تولیدی، اضافه کرد: این مساله تنها برای واحدهایی امکان‌پذیر است که در مدت سه ساله اعتبار پروانه دارای استمرار کیفیت تولید و بازرسی و نمونه برداری باشند.

مدیرکل استاندارد استان سمنان خاطرنشان کرد: توجه به استانداردسازی کالاها و محصول‌های تولیدی، علاوه بر نقشی که در رونق بخشی به بازار محصول دارد، به ارتقای کیفیت کالا و در نتیجه تامین حقوق مصرف کننده منجر می‌شود.

به گزارش ایرنا، هموطنان می‌توانند برای اطمینان از استاندارد بودن کالاهای تولیدی، کد زیر علامت استاندارد روی کالا را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند و تمام اطلاعات در رابطه با کالا را از طریق پیامک دریافت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha