امسال ۳۳ مجوز واردات از سوی اداره‌کل استاندارد استان سمنان صادر شد

سمنان- ایرنا- کارشناس امور صادرات و واردات اداره کل استاندارد استان سمنان گفت: ۳۳ فقره مجوز واردات از ابتدای فروردین تا پایان خرداد ۱۴۰۱ از سوی این اداره‌کل صادر شد.

محمد نظری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: پس از بررسی شاخص‌خای مختلف مانند کنترل کیفیت کالاهای وارداتی،حصول اطمینان اجرایی از انطباق کالای وارداتی با استانداردهای مورد قبول سازمان ملی استاندارد، مجوز واردات از سوی اداره‌کل استاندارد استان سمنان صادر می‌شود.

وی ادامه داد: تسهیل در ورود کالا به کشور در سازگاری و هماهنگی با مقررات و روش های متعارف در تجارت جهانی و به منظور حمایت از حقوق مصرف کننده از لحاظ بهداشت، ایمنی، ضوابط زیست محیطی و اقتصادی و حمایت از حقوق تولیدکننده داخلی در مقابل تخریب بازار و رقابت نامطلوب و ممانعت از ورود کالاهای با کیفیت نامرغوب از دیگر اهداف صدور مجوز واردات است.

کارشناس امور صادرات و واردات اداره کل استاندارد استان سمنان با اشاره به قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، افزود: یکی از وظایف مهم سازمان ملی استاندارد نظارت بر کالاهای صادراتی و وارداتی مشمول استاندارد است.

وی بیان کرد: قانونگذار در بندهای ۱۵ و ۱۶ ماده هفت قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، کنترل کیفیت کالاهـای صـادراتی و وارداتـی مشمـول اسـتاندارد اجباری را یکی از مهم ترین مـاموریت هـا و وظایف سازمان ملی استاندارد دانسته است.

کارشناس امور صادرات و واردات اداره کل استاندارد استان سمنان گفت: فراهم کردن امکان رقابت برای کالاهای صادراتی کشور با کالاهای مشابه خارجی ،حفظ بازارهای بین المللی ،جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب و حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان داخلی از دلایل تعریف وظیفه از سوی قانون‌گذار برای سازمان ملی استاندارد است.

امسال ۳۳ مجوز واردات از سوی اداره‌کل استاندارد استان سمنان صادر شد

انجام ۲۶۹ فقره بازرسی کارشناسان از واحدهای تولیدی استان سمنان در بهار امسال

مدیرکل استاندارد استان سمنان هم گفت: کارشناسان این اداره‌کل ۲۶۹ فقره بازرسی از واحدهای تولیدی استان در بهار امسال انجام دادند.

عباس رستمی ابراز داشت: کارشناسان اداره کل استاندارد استان سمنان به منظور تأمین ایمنی، حفظ و ارتقاء سلامت عمومی و همچنین حمایت از مصرف کننده و توسعه اقتصادی و ایجاد رقابت سازنده در بین تولیدکنندگان محصولات داخلی از ابتدای فروردین تا پایان خرداد امسال، ۲۶۹ فقره بازرسی از واحدهای تولیدی استان انجام دادند.

مدیرکل استاندارد استان سمنان افزود: در بازرسی از واحدهای تولیدی بر عملکرد آن‌ها نظارت جدی انجام می‌شود که در نتیجه آن، پروانه استاندارد واحدها صدور، تمدید و یا در صورت عدم رعایت شرایط استاندارد، تعلیق و ابطال می‌شود.

به گزارش ایرنا، هموطنان می توانند برای اطمینان از استاندارد بودن کالاهای تولیدی، کد زیر علامت استاندارد روی کالا را به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند و تمام اطلاعات در رابطه با کالا را از طریق پیامک دریافت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha