تأخیرهای ناوگان اتوبوسرانی بین شهری در فارس رصد می‌شود

شیراز- ایرنا- سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: طرح ویژه کنترل تاخیر در مبدا و حین سفر ناوگان اتوبوسی با هدف رعایت حقوق مسافران و نظارت بر زمان دقیق حرکت ناوگان اتوبوسرانی در استان اجرا می‌شود.

به گزارش یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی این اداره کل، علیرضا راستیار افزود: با اجرای این طرح به دنبال روان سازی و سرعت بخشی در ارائه خدمات متناسب با شان مسافران هستیم.
وی ادامه داد: بخش حمل و نقل جاده‌ای استان با همکاری پلیس راه و مشارکت شرکت‌های حمل و نقل مسافر، اجرای دقیق این طرح را دنبال می‌کند.
او اظهار داشت: در اجرای این طرح، انجام بازدیدها در دو سطح کنترل از مبداء و کنترل کنار جاده‌ای با استفاده از ظرفیت حداکثری گشت ترابری و همکاری پلیس راه استان در دستور کار قرار دارد و با استفاده از سامانه پلاک خوان و سپهتن جهت تعیین زمان سفر ناوگان از مبدا تا مقصد و ثبت زمان تاخیرهای بیش از حد مجاز، با رانندگان به قید فوریت در کمیسیون‌های مربوطه برخورد خواهد شد.
سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس، نظارت گسترده دقیق در سفرهای حمل ‌و نقل عمومی جاده‌ای را جزو برنامه‌ها و ماموریت‌های مهم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور دانست و افزود: انتظار است که کاربران جاده‌ای در اجرای این طرح با تیم‌های کنترل و نظارت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راه همکاری و تعامل حداکثری داشته باشند.
راستیار، رعایت حقوق مسافران و رفتار توام با احترام با آنها را یک ضرورت دانست و گفت: از مسافرین نیز تقاضا داریم که در طول سفر، ضمن رعایت نکات ایمنی، هرگونه رفتار خارج از شئون، تاخیر در مبداء و تاخیر حین سفر را از طریق سامانه ارتباطی ۱۴۱ گزارش دهند.
او اظهار داشت: هم اینک در استان فارس ۱۴۷ شرکت حمل و نقل مسافری دارای پروانه فعالیت وجود دارد که روزانه به طور تقریبی ۳۵ هزار مسافر توسط این ناوگان شامل اتوبوس، مینی بوس و سواری را به مقاصد درون و برون استان جا به جا می کنند.
وی، عمر متوسط ناوگان اتوبوس و سواری استان را ۱۳ سال و مینی بوس را ۲۱ سال برشمرد و گفت: تعداد ناوگان اتوبوس، مینی بوس و سواری استان به طور تقریبی به ترتیب ۹۳۰ دستگاه، یک هزار و ۳۰۰ دستگاه و ۸۰۰ دستگاه است.
راستار، تعداد رانندگان بخش حمل و نقل استان فارس در مسافر را نیز ۶ هزار و ۳۰۰ نفر دانست و افزود: در شهر شیراز  پایانه‌های شهید کاراندیش، شهید مدرس، امیرکبیر و شهید طبایی و پایانه قصردشت (مخصوص سواری) فعال است.
او ادامه داد: در پایانه شهید کاراندیش ۲۵ شرکت مشغول فعالیت هستند و به طور متوسط روزانه ۲۲۰ سفر اتوبوس برون استانی، ۵۰ سفر اتوبوس درون استانی و ۱۲۰ سفر مینی بوس و سواری انجام می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha