۱۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۸:۱۸
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84810387
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شناسایی ۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- ایرنا- رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به مراجعه ۱۵ بیمار مشکوک به علائم بالینی کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی استان طی شبانه‌روز گذشته، گفت: از این تعداد آزمایش سه بیمار مثبت قطعی اعلام شد.

علی احمدی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هر سه بیمار جدید در مراکز درمانی استان بستری شدند و شمار بیماران بستری در بخش‌های ویژه کرونا بیمارستان‌های استان به ۱۱ نفر رسید.

وی ادامه داد: از مجموع بیماران کرونایی بستری در استان حال عمومی یک بیمار وخیم گزارش شده و در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارد.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه آمار فوتی‌های کرونا در استان طی ۲ ماه گذشته صفر بوده است، تصریح کرد: در 24 ساعت گذشته نیز مورد فوتی ناشی از کرونا در استان ثبت نشده و مجموع مرگ و میرهای ناشی از این ویروس در استان کماکان یک هزار و ۸۴۹ نفر است.

احمدی در ادامه با اشاره به شیوع بیماری وبا در تابستان، افزود: این بیماری طی سال‌های اخیر در کشور کنترل شده اما به سبب شیوع وبا در کشورهای همسایه، اهمیت مراقبت در این خصوص را دوچندان کرده است.

وی با بیان اینکه تاکنون مورد مشکوک ابتلا به بیماری میکروبی وبا در استان شناسایی نشده است، خاطرنشان کرد: انتقال این بیماری از طریق مدفوع و یا مصرف خوراکی‌های آلوده و ناقل میکروب از انسانی به انسان دیگر است.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری افزود: اسهال، استفراغ، کم‌آبی، ضعف و بی‌حالی از علائم شایع بیماری وبا است که در برخی موارد منجر به مرگ نیز می‌شود.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین رنگبندی شیوع کرونا، شهرستان‌های لردگان، شهرکرد، کوهرنگ و سامان در وضعیت آبی و دیگر شهرستانهای استان در وضعیت زرد قرار دارند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha