۱۳ تیر ۱۴۰۱، ۸:۱۳
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 84810670
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

احداث آرامستان جدید از نیازهای شهر بیرجند است

بیرجند- ایرنا- رییس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری بیرجند گفت: آرامستان فعلی بیرجند تا اواسط امسال گنجایش بیشتری برای دفن اموات ندارد لذا پیش‌بینی احداث قبر در یک آرامستان جدید از نیازهای فعلی شهر است.

محسن کدخدا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: محل جدیدی برای آرامستان شهر پیش‌بینی شده که در ۹۵ هکتار بعد از اتمام مطالعات و طراحی احداث می‌شود. 

وی ادامه داد: آرامستان جدید در ضلع شرقی جاده شوشود احداث خواهد شد و به‌زودی فراخوان مطالعات و طراحی آن منتشر می‌شود. 

رییس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری بیرجند افزود: از حدود ۱۰  سال گذشته پی‌گیری‌هایی برای مشخص شدن زمین آرامستان جدید بیرجند آغاز شد و مکانی که برای این منظور مشخص شد تپه ماهور بود که به حدود ۵۵ میلیارد تومان برای مسطح شدن آن نیاز داشتیم.

 وی عنوان کرد: از طرفی طبق آیین‌نامه مقررات آرامستان‌ها و به دلیل برخی از مسایل زیست‌محیطی و وضعیت توپوگرافی و وجود رودخانه‌ها، مکان پیشنهادی برای ایجاد آرامستان مناسب نبود.

کدخدا گفت: مکان جدید پیشنهادی طبق آیین‌نامه مقررات بهداشتی آرامستان‌ها تمامی شرایط را برای احداث آرامستان دارد که امید است با همکاری و مشارکت اداره کل راه و شهرسازی و حفاظت محیط زیست این امکان مسیر شود.

وی اظهار داشت: آرامستان فعلی با احداث قبور جدید حدود پنج تا ۶ هزار قبر ظرفیت دارد لذا پیش‌بینی احداث قبر در آرامستان جدید از نیازهای فعلی شهر است. 

رییس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری بیرجند با اشاره به اینکه علاوه بر آرامستان فعلی ، چند قبرستان متروکه خانوادگی نیز وجود دارد افزود: در حال حاضر متوسط قیمت هر قبر از یک میلیون تا ۶ میلیون تومان است. 

وی یادآور شد: البته اگر فرد متوفی تحت حمایت نهادهای حمایتی و یا اقشار آسیب پذیر باشد تا ۵۰ درصد قیمت قبر تخفیف داده می شود.  

آرامستان فعلی بیرجند با نام "بهشت متقین" داخل شهر و در مجاورت منطقه مسکونی قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha