استاندار: زنگ مبارزه با جنگل‌خواری در مازندران به صدا درآمده است

ساری - ایرنا - استاندار مازندران با اعلام این‌که زنگ هشدار مبارزه با جنگل‌خواری در استان به صدا درآمده است ،گفت : باید تمام مسوولان و مردم با تمام توان در این خصوص احساس تکلیف کنند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری مازندران ، سید محمود حسینی‌پور در جلسه قرارگاه صیانت از منابع طبیعی و اراضی ملی و مبارزه با جنگل خواری با اشاره به این‌که راهبرد عملی در صیانت از منابع طبیعی و اراضی ملی باید اجرا شود، افزود: تعرض به مجموعه منابع طبیعی و اراضی ملی طبق آمارهایی که نزدیک به واقعیت است، همه ما را با یک ابر مساله در این حوزه مواجه کرده است.

وی فلسفه وجودی قرارگاه صیانت از منابع طبیعی و اراضی ملی، مبارزه با جنگل خواری را فرمان رئیس جمهور اعلام کرد و ادامه داد: بعد از سفر رئیس جمهور به منظور رسیدگی به گزارشی که فعالین محیط زیست درخصوص ساخت و سازهای در جنگل ها، شخص رئیس دولت خطاب به استان های شمالی فرمان تشکیل این قرارگاه را دادند که توسط دفتر رئیس جمهور ابلاغ شد.

استاندار مازندران گفت  :علت تشکیل این قرارگاه در استان اجرای دستور رئیس جمهور است که باید به عنوان یک فرصت مغتنم با توجه به سیاست های اعلام شده مورد توجه قرار گیرد

حسینی‌پور، دستور رئیس جمهور در این ارتباط را واضح و روشن دانست و اضافه کرد: در مقوله مبارزه با جنگل خواری دستور رئیس جمهور در زمان حاضر معطوف به داخل جنگل ها است و به طور حتم با اقداماتی که دراین خصوص انجام می شود، قطارمبارزه با جنگل خواری به حرکت در می آید و به نقاط دیگر نیز می رسد که باید تمام وقت تلاش مان را برای اجرای این دستور معطوف کنیم.

وی با بیان این‌که موضوع محیط زیست و منابع طبیعی برای شخص اول مملکت یعنی رهبر معظم انقلاب مهم است، تاکید کرد: مبارزه با جنگل خواری وساخت و ساز غیر مجاز در دل جنگل مساله اول ما است و ضرورت دارد سایر مسئولان نیز نسبت به این مقوله حساسیت داشته باشند.

استاندار مازندران با اعلام این‌که زنگ مبارزه با جنگل خواری در استان به صدا درآمده است گفت: باید با استفاده از ابزارهایی که داریم، صدای زنگ مبارزه با جنگل خواری به گوش همه برسد تا هم مسئولان و هم مردم در این خصوص احساس تکلیف کنند تاوجب به وجب جنگل را پاکسازی کنیم.

نماینده عالی دولت درمازندران افزود: بر حسب شناسایی هایی صورت گرفته و قوانین موجود مانند ماده ۵۵ از ساخت و سازهایی که در حال انجام است نیز باید جلوگیری شود.

وی با بیان این‌که در تخریب کردن حاکمیتی، همه دستگاه ها می بایست پای کار باشند، اظهار داشت: از ظرفیت دهیاران به‌عنوان ماموران جهاد کشاورزی در توقف ساخت و ساز غیرمجاز در جنگل ها می بایست استفاده شود.

حسینی پور گفت : هر دهیار و یا مسوول دیگری که همکاری نکرد و در ارائه گزارشات واقعی ممانعت کرد به طور قطع با وی برخوردی قاطعانه انجام می شود.

استاندار مازندران با بیان این که در اجرای این مهم دقت شود تا به روستائیان و ساکنین بومی، قشر ضعیف جامعه ظلمی صورت نگیرد، گفت: باید اول از همه به سراغ افراد که ویلای چند میلیاردی در دل جنگل احداث کردند رفت و پس از شناسایی هایی انجام شده، با استفاده از ظرفیت این کارگروه، مصادیقی را برای اجرای حکم آماده داشته باشیم تا براین اساس بتوانیم اقدام عملیاتی کنیم.

نماینده عالی دولت در مازندران افزود : طرحی مبتنی بر علم و قانون برای شناسایی ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی جنگلی آماده شده است که ماحصل ۳۰ سال تلاش و کار اجرایی در دستگاه های اجرایی است  و این طرح به سرعت باید به مرحله عملیاتی برسد.

وی با اشاره به این که سیاست گذاری برای اجرایی شدن ماده ۱۰۰ و ۹۹ توسط این قرارگاه باید در دستور کار قرار گیرد، خاطر نشان کرد: هر دستگاهی که در اجرای این طرح تعلل کند، قاطع برخورد می کنیم.

استاندار مازندران افزود: مدیران در ادارات خود برای اجرای این امر مهم از افراد پاکدست استفاده کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha