امام‌جمعه یزد: مرکز اسناد و کتابخانه ملی محلی برای ثبت رویدادهای انقلاب است

یزد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان محلی برای ثبت، ضبط ، روایتگری و انتقال صحیح رویدادهای انقلاب اسلامی برای آیندگان است.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی دفتر امام جمعه یزد، آیت‌الله محمد رضا ناصری در دیدار با کارکنان مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان افزود: اگر این مرکز بتواند نسبت به ایفای نقش خود در این زمینه و جمع آوری و ثبت و ضبط صحیح اسناد و مدارک انقلاب برای آیندگان با موضوعاتی از جمله تلاش‌های حضرت امام (ره) و شخصیت‌های انقلابی و عنایت خداوند به جریان شکل گیری انقلاب، مقاومت مردم و تدابیر حضرت امام (ره) و مقابله با استکبار جهانی و شکستن هیمنه‌ آمریکای جنایتکار و ابرقدرت‌های منطقه و در نهایت استقرار جمهوری اسلامی اقدام نماید، اهمیت کار این سازمان مشخص می‌شود.

مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد نیز با تبیین اقدامات این اداره کل در حوزه جمع آوری اسناد مکتوب و کتب خطی و بایگانی‌های اسناد ادارات در استان، گفت: امروز یکی از مشکلات و معضلات مدیریت اسناد در دستگاه‌های اجرایی کشور نگاه سطحی و موقت به این موضوع است و انتخاب مسئولان بایگانی‌ها همیشه در پایین‌ترین سطح ممکن در ادارات انجام می‌شود.

سعید زارع ادامه داد: این در حالی است که اگر رویکرد و نگاه مسئولان به مقوله‌ی اسناد بر اساس شعار این سازمان یعنی"اسناد ملی، اصالت، صیانت و هویت" باشد حفظ و نگهداری از اسناد به عنوان یک مسئولیت و وظیفه اخلاقی، دینی، اجتماعی و ملیمحقق می شود تا از تمام ظرفیت‌ها در راستای اعتمادسازی به منظور ترغیب مردم به اهداء اسناد به این مرکز استفاده شود.

وی گفت: قدمت و جایگاه استان دارالعباده و دارالعلم یزد و ثبت جهانی شهر یزد، استان را به طراز و جایگاه واقعی خود رسانده و با حمایت مسئولین ارشد استان نسبت به ساخت و تجهیز یک ساختمان هوشمند و موزه جامع اسناد ملی اقدام می شود که در این خصوص رایزنی‌ها و مکاتبات لازم با مسئولین استان از جمله استاندار در حال انجام است.

استان یزد از استان های با قدمت و موثر در رویدادهای سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور در گذشته و یکصد سال اخیر در کشور است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha