۲۵ طرح عمرانی و اقتصادی رامیان با اعتبارات سفر استانی دولت تکمیل می‌شود

گنبدکاووس - ایرنا - فرماندار رامیان با اشاره به ابلاغ هفت هزار و ۳۱۵ میلیارد ریال اعتبار (عمرانی و تسهیلاتی) به این شهرستان از محل اعتبارات مصوب سفر ۱۳ اسفند سال ۱۴۰۰ رییس جمهور و شماری از اعضای هیات دولت به گلستان، گفت: ۲۵ طرح عمرانی و اقتصادی رامیان با این اعتبارات تکمیل خواهد شد.

مهدی استیری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از منابع مالی پیش بینی شده سفر هیات دولت به گلستان ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد  ریال مربوط به تکمیل پروژه‌های عمرانی و زیرساختی رامیان و چهار هزار و ۵۴۷ میلیارد ریال نیز در قالب منابع تسهیلاتی و بانکی برای اجرا یا تکمیل طرح‌های اقتصادی و اشتغالزای این شهرستان است.

وی اضافه کرد: بخش قابل توجهی از منابع اعتباری و تسهیلاتی پیش بینی شده برای رامیان از محل سفر آیت الله رییسی به گلستان، طی سال جاری تا پایان خرداد سال آینده و بخش اندکی نیز در سال‌های آینده تخصیص و هزینه خواهد شد.

استیری ادامه داد: "آموزش و پرورش، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، جهادکشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت کشور و وزارت نیرو" از دستگاه‌های اجرایی و خدماتی رامیان هستند که از منابع اعتباری و تسهیلاتی سفر دولت به گلستان برخوردار شدند.

 ۲۵ طرح عمرانی و اقتصادی رامیان با اعتبارات سفر استانی دولت تکمیل می‌شود
مهدی استیری فرماندار رامیان

فرماندار رامیان گفت: بیشترین اعتبار پیش بینی شده از منابع اعتباری سفر رییس جمهور به گلستان مربوط به جهادکشاورزی با هشت پروژه و اعتبار ۸۸۰ میلیارد ریال و سپس وزارت نیرو با ۲ طرح و ۵۳۵ میلیارد ریال است که باید ظرف سه سال تخصیص و هزینه شوند.

وی، انجام طرح‌های آبخیزداری در سه حوضه قورچای، دلند و آق چای، بهسازی ۷۲ هکتار آب بندان، اجرای شیوه‌های نوین آبیاری، تکمیل زیرساخت شهرک‌های گلخانه‌ای به مساحت ۷.۵ هکتار، توسعه گیاهان دارویی در سطح ۳۰۰ هکتار و مشارکت در تبدیل اراضی شیبدار به باغات مثمر را از طرح‌های بخش کشاورزی رامیان از محل اعتبارات سفر هیات دولت به گلستان برشمرد و افزود: تکمیل طرح آبرسانی به شهر رامیان با ۵۰۰ میلیارد ریال و اصلاح و بهسازی شبکه‌های فرسوده و رفع حریم شبکه برق ۲ طرح مهم وزارت نیرو در این شهرستان است.

استیری اضافه کرد: اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار طی امسال و سال آینده برای تکمیل مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای "نی تپه" رامیان از دیگر مصوبات سفر آیت الله رییسی به گلستان در حوزه این شهرستان است.

به گفته وی، اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال برای بهسازی جاده اولنگ رامیان به سه راهی شاهرود و اختصاص ۳۰ میلیارد ریال برای زیرسازی راه روستایی جوزچال از منابع اعتباری سفر رییس جمهوری، ۲ طرح مجموعه راه و شهرسازی در رامیان است.

فرماندار رامیان ابراز امیدواری کرد با تخصیص کامل اعتبارات سفر رییس جمهور به گلستان، برخی کمبودهای زیرساختی این شهرستان دربخش های مختلف برطرف شود.

شهرستان رامیان حدود ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد که در چهار نقطه شهری و ۶۱ روستا سکونت دارند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha