شهروندان مشهدی توصیه‌های خودمراقبتی در برابر آلودگی هوا را رعایت کنند

مشهد- ایرنا- مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: با توجه به تداوم آلودگی، شهروندان مشهدی طی روزهای آینده توصیه‌های خود مراقبتی در برابر آلودگی هوا را رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، مهدی اله‌پور عصر دوشنبه در کارگروه اضطراری کاهش آلودگی هوای استان خراسان رضوی افزود: با توجه به تحت تاثیر قرار گرفتن هوای کلانشهر مشهد از کانون های داخلی و خارجی گردو غبار، طی روزهای اخیر و ادامه دار بودن شدت آلودگی تا روز چهارشنبه هفته جاری، لازم است شهروندان از فعالیتهای غیر ضروری خود بکاهند.

وی ادامه داد: حذف ترددهای غیر ضرور و عدم فعالیت بدنی و ورزشی در فضای باز و محلهای تفرجگاهی بیرون از شهر برای تمامی افراد دارای بیماریهای قلبی، تنفسی، زنان باردار، کودکان و حتی افراد سالم به شدت توصیه می‌شود.

وی اظهار کرد: طبق پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان با توجه به فعالیت سامانه جوی و وزش باد طی امروز بعد از ظهر تا روز چهارشنبه شب شاهد اوج‌گیری و در ساعاتی افت لحظه‌ای گرد و غبار در هوای مشهد هستیم.

دبیر کار گروه اضطرای کاهش آلودگی هوای خراسان رضوی گفت: بر اساس مصوبات این کارگروه کلیه فرمانداران درگیر موضوع گرد و غبار در استان به خصوص فرمانداران شهرستان‌های کلات، سرخس، تایباد، خواف و گناباد با اخذ نظر اداره کل هواشناسی و دانشگاه علوم پزشکی شهرستان و هماهنگی با استانداری تصمیمات لازم را اتخاذ نمایند.

این مسوول اظهار کرد: کلیه مراسم، مسابقات و فعالیت‌های ورزشی در محیط باز و محیط‌های تفرجگاهی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری در کلیه ساعات بویژه در حوالی ساعات بعد از ظهر تا نیمه شب صورت نپذیرد.

 اله پور بر تسریع، تصویب برنامه عمل گرد و غبار در کارگروه زیر بنایی، توسعه روستایی، عشایری، آمایش سرزمین و محیط زیست شورای برنامه‌ریزی توسعه استان تاکید کرد.

همچنین در این کارگروه مقرر شد، پلیس راه خراسان رضوی نسبت به افزایش نظارت در محورهای مواصلاتی سطح استان به منظور پیشگیری از مخاطرات احتمالی جاده‌ای اقدام کند.

کلانشهر مشهد امروز سیزدهم تیرماه هشتمین روز پیاپی آلودگی را پشت‌سر گذاشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha