پیکر کارگردان و منتقد سینما در مرودشت فارس به خاک سپرده شد + فیلم

شیراز-ایرنا-پیکر زنده‌یاد وحید اسلامی کارگردان، نویسنده و منتقد سینما از بهشت زهرای زادگاهش مرودشت به سوی آرامگاه ابدی‌اش تشییع و در بهشت زینبیه این شهر به خاک سپرده شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که عصر دوشنبه ۱۳تیرماه ۱۴۰۱ با حضور شماری از هنرمندان عرصه سینما فارس و کشور و مردم فرهنگدوست شهر مرودشت برگزار شد شرکت کنندگان با چشمانی اشکبار یاد و خاطره این هنرمند فقید را گرامی داشتند.

نرگس آبیار کارگردان سینما در این مراسم اظهار کرد: از سال ۱۳۸۲ وحید اسلامی را می‌شناختم و خیلی عجیب بود که من در حالی این خبر غم‌انگیز را شنیدم که در شیراز بودم.
وی ادامه داد: وحید اسلامی همیار خوبی برای بسیاری از هنرمندان و فعالان رسانه‌ای بود؛ در دوره‌ای با او آشنا شدم که نویسنده و خبرنگار بود.

پیکر کارگردان و منتقد سینما در مرودشت فارس به خاک سپرده شد

آبیار اضافه کرد: در واقع در سفر به کرمان با او آشنا شدم و اولین کسی بود که وقتی به او گفتم می‌خواهم فیلم بسازم پاسخ داد که فیلمسازی هیچ ترسی ندارد و توصیه کرد که نخستین قدم در این مسیر را بدون ترس و نگرانی بردارم.
وی بیان کرد: در سه روز نخستی که فیلم کوتاه اولم را می‌ساختم و فیلمبرداری داشتیم کاملا در خدمت کار بود و حتی در دوران تدوین به ما کمک کرد. این همکاری همچنان ادامه داشت.
آبیار عنوان کرد: او باسواد و اهل کتاب بود و معلومات بسیاری داشت به گونه‌ای که می‌توانست در عرض نیم ساعت یک مقاله پُرمحتوا بنویسد. مرگ او را هنوز نمی‌توانم باور کنم.
وی  ابراز کرد: امیدوارم به خاطر قلب پاک، معصومانه و بی آلایشی که داشت روحش قرین رحمت الهی باشد.

سعید قائد شرفی، غلامعلی نوروزی، منصور یوسفی، مریم محمودی، حسن دهقانیان، میثم شعبانی، حسین دانشمند، ابوالفضل نگهداری و هادی امامی مقدم  از دیگر هنرمندانی بودند که در این مراسم حضور داشتند.

پیکر کارگردان و منتقد سینما در مرودشت فارس به خاک سپرده شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت نیز که در این مراسم حضور داشت در پیامی درگذشت وحید اسلامی کارگردان، منتقد و روزنامه‌نگار مرودشتی را تسلیت گفت.
در متن پیام مهدی رنجبر آمده است: خبر ناگوار درگذشت کارگردان، منتقد و روزنامه نگار گرامی جناب آقای وحید اسلامی از هنرمندان بنام شهرستان مرودشت باعث تاسف و تاثر خاطر اصحاب فرهنگ، هنر ورسانه گردید.فعالیت فرهنگی هنری این بزرگوار در عرصه سینما و روزنامه نگاری در اذهان تک تک هنردوستان به یادگار خواهد ماند.
در ادامه این پیام آمده است: اینجانب درگذشت این هنرمند گرامی را به خانواده محترم ایشان واصحاب فرهنگ ، هنر و رسانه شهرستان مرودشت  تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند منان برای آن فقید سعید، غفران الهی و رحمت بی کران و برای بازماندگان اجر و صبر جمیل، شکیبایی و طول عمر همراه با سلامتی خواهانم.

پیکر کارگردان و منتقد سینما در مرودشت فارس به خاک سپرده شد

در پایان این مراسم، پیکر مرحوم اسلامی بدرقه و در بهشت زینبیه شهر مرودشت به خاک سپرده شد.
این هنرمند که در طول حدود سه سال گذشته با بیماری قلبی دست و پنجه نرم می‌کرد، در نهایت در روز ۱۱ تیرماه و در سن ۴۴ سالگی به دلیل سکته قلبی در مرودشت درگذشت.
وحید اسلامی در کارنامه کاری خود ساخت فیلم سینمایی «دزدان خیابان جردن» را در سال ۱۳۸۹ داشته و فیلم‌های کوتاه، نیمه‌ بلند، بلند و مستند «مرثیه یک رویا»، «رولت ایرانی»، «درخت رویاها»، «آزادی یا مرگ»، «در جستجوی سوپر استار»، «خود + کشی» و «زخم شهر» را نیز ساخته بود.
او که مدرک کارشناسی خبرنگاری از دانشکده خبر (تهران) داشت، در هفته‌نامه سینما، خبرگزاری جمهوری اسلامی و روزنامه‌های جام‌جم، شرق، ایران و نشاط نیز فعالیت رسانه‌ای داشت و در شورای مرکزی انجمن منتقدان و نویسندگان سینما هم عضویت داشت.
مرودشت در فاصله ۴۵ کیلومتری شیراز قرار دارد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس درگذشت این کارگردان و منتقد سینما را به خانواده وی،‌ هنرمندان و اهالی شهر مرودشت تسلیت می‌گوید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha