۱۴ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۵۰
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84811946
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار ملایر: دهیاران زبان گویای خدمات دولت و نظام باشند

همدان- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر امیدآفرینی را اکسیر حیات‌بخش جامعه دانست و تاکید کرد: دهیاران باید در راستای امیدبخشی به مردم تلاش کنند و زبان گویای خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «سلمان اسماعیلی» روز سه‌شنبه به مناسبت ۱۴ تیر روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، در همایش شهرداران و دهیاران شهرستان ملایر افزود: شرایط کشور امروز حساس است، باید با امیدآفرینی به مردم برای تحقق اهداف دولت و نظام تلاش کنیم.

وی وحدت را ضرورت کنونی جامعه برشمرد و تاکید کرد: دهیاران باید به دور از هرگونه سیاسی‌کاری و قبیله‌گرایی، محور وحدت باشند و به عنوان نماینده حاکمیت، وحدت را در بین مردم تقویت کنند.

فرماندار ویژه ملایر با تاکید بر اینکه دهیاران باید در حوزه فعالیت خود احساس تکلیف کرده و مردم را حول منافع ملی و شهرستانی جمع کنند، پرهیز از روزمرگی، برنامه‌محوری و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و حرکت حول محور قانون را از دیگر وظایف مهم شهرداران و دهیاران عنوان کرد.

اسماعیلی بر لزوم انتقال تجربه از سوی دهیاران به یکدیگر برای توسعه و تقویت روند کار تاکید کرد و افزود: دهیاران موظف هستند برای پیشبرد امور از ظرفیت مردم استفاده کنند و خیران را پای کار بیاورند.

وی حضور دهیاران در محل ماموریت را الزامی دانست و ادامه داد: دهیار پروازی و از راه دور نمی‌خواهیم و دهیاران باید همواره در محل کار خود حضور داشته باشند.

معاون استاندار همدان همچنین بر لزوم توجه جدی دهیاران به محیط زیست، حفط منابع ملی، جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاها و توجه جدی به مساله آب تاکید کرد و گفت: با توجه به کمبود آب و آبرسانی به ۳۰ روستا با تانکر در حال حاضر، دهیاران باید در جلوگیری از برداشت و استفاده غیراصولی از آب و حفظ منابع آبی روستاها نقش‌آفرینی کنند.

روستاها پیشران اقتصادی و محور تولید هستند

اسماعیلی با اشاره به تعهد ۷.۵ درصدی رشد اقتصادی استان همدان و ایجاد چهار هزار شغل در این شهرستان در سال‌جاری، نقش روستاها را به عنوان محور تولید و پیشران اقتصادی در این زمینه بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: در تحقق این هدف روستاها باید محور قرار گیرند.

وی تاکید کرد: دهیاران باید در این زمینه سوژه‌های متناسب با بوم هر روستا را بررسی و کسب و کار متناسب با هر روستا را ایجاد کنند و در تحقق این هدف مهم برنامه‌ریزی داشته باشند.

فرماندار ویژه ملایر با قدردانی از تمامی زحمات و تلاش‌های دهیاران و شهرداران، خاطرنشان کرد: در انجام کار نقص‌ها و کاستی‌هایی وجود دارد که بدون شک با همدلی، همراهی و وفاق می‌توان برای رفع این مشکلات و کاستی‌ها تلاش کرد.

اسماعیلی برگزاری میز خدمت را در راستای حل برخی از مسایل و مشکلات مردم در نقاط مختلف این شهرستان دانست و اظهار داشت: برنامه میز خدمت به شکلی متفاوت با برنامه‌ریزی، احصا مشکلات و جلسات کارشناسی در شهرها، روستاها و مناطق حاشیه شهر برگزار می‌شود.

وی بر لزوم همکاری و مشارکت بیشتر دهیاران در سرعت بخشیدن به میز خدمت و شناسایی و احصا مسایل، مشکلات و مطالبات روستاها تاکید کرد و افزود: برای هر میز خدمت به طور میانگین بین هفت تا ۱۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی می‌شود و توان مضاعفی برای پیگیری مصوبات آن گذاشته شده است.

فرماندار ویژه ملایر خطاب به شهرداران و دهیاران تاکید کرد: شما به عنوان متولی امور مردم و نماینده حاکمیت در حوزه استحفاظی، نقش و وظیفه خود را به خوبی بدانید و نیازمندی‌ها و مطالبات مردم را در اولویت قرار دهید.

اسماعیلی به توفیقات دولت سیزدهم در چند ماهه اخیر همچون اجرای طرح واکسیناسیون، تقویت روابط خارجی، رشد ۴۰ درصدی صادرات، تقویت تفاهم‌نامه با کشورهای چین و روسیه و سایر کشورها، ترافیک مسئولان سیاسی به ایران اشاره و بیان کرد: این اقدامات موفقیت‌آمیز باید برای مردم گفته شود و ملموس باشد.

وی با اشاره به اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها، تاکید کرد: در میان مدت و بلند مدت این طرح به نفع مردم است و منافع این طرح باید به مردم بازگو شود.

فرماندار ملایر: دهیاران زبان گویای خدمات دولت و نظام باشند

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه همه مسئولان در رده‌های مختلف تلاش‌های جامعه دهیاران را می‌بینند، افزود: تلاش ما حل مسائل و مشکلات دهیاران است.

حجت الاسلام "احد آزادیخواه" گفت: فضای تعاملی ایجاد شده بین مسئولان و مدیران شهرستان و حرکت بر یک مدار، پایه مثبتی ایجاد کرده که نویدبخش اقدامات و آینده خوبی است.

وی وجود ۱۲۳ دهیار فعال در این شهرستان را ظرفیتی مستعد دانست و افزود: دهیاران این شهرستان باتجربه، توانمند و متعهد هستند که نظام برای آنها هزینه کرده و باید قدردان این فرصت مغتنم باشند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه دهیاران کدخدای روستا و محل مراجعات مردم هستند، تاکید کرد: این امر یک فرصت مغتنم است که با مدیریت و صبوری می‌تواند شرایط خوبی را ایجاد کند.

حجت الاسلام آزادیخواه با تاکید بر اینکه دهیاران باید تمامی اقدامات روستا را از طریق بخشداران پیگیری کنند، بیان کرد: دهیاران نماینده دولت در روستا هستند و باید مدافع اقدامات دولت بین مردم باشند.

وی به ضرورت تزریق امید و آرامش به مردم توسط دهیاران تاکید کرد و گفت: اقدامات نظام جمهوری اسلامی را به مردم یادآوری کنید.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بر لزوم استفاده از ظرفیت مردم در برخی اقدامات همچون لایروبی قنوات توسط دهیاران تاکید کرد و افزود: با توجه به اهمیت موضوع آب، دهیاران در این حوزه جدی ورود کنند.

حجت الاسلام آزادیخواه از دهیاران خواست: برای حل اختلافات مردم روستا از ظرفیت ریش‌سفیدان استفاده کنند.

فرماندار ملایر: دهیاران زبان گویای خدمات دولت و نظام باشند

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ در این آئین ضمن قدردانی از شهرداران ۶ شهر تابعه و دهیاران، نداشتن امنیت شغلی، کارت شناسایی، بیمه تکمیلی و نبود ساختمانی برای استقرار برخی دهیاران، در اختیار قرار دادن خودرو حمل زباله و خودروهای عمرانی به صورت دهستانی، بکارگیری پلیس ساختمانی و توزیع عادلانه‌تر طرح هادی، تحمیل هزینه‌های برخی ادارات و دستگاه‌های خدمات‌رسان به دهیاری‌ها را از جمله مسائل و مشکلاتی بود که از سوی دهیاران مطرح شد.

شهرستان ملایر دارای ۱۵۴ دهیاری و ۱۲۳ دهیار فعال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha