۵.۵ میلیون نفر در دولت سیزدهم زیر پوشش بیمه درمانی قرار گرفتند

ساری - ایرنا - مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اعلام این که امروز ۷۰ درصد بیمه‌شدگان کشور زیر پوشش این سازمان قرار دارند ، گفت : تنها در دولت سیزدهم ۵.۵ میلیون نفر در کشور زیر پوشش بیمه درمانی قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، میرهاشم موسوی روز سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران افزود : پارسال یک میلیون نفر زیر پوشش تامین اجتماعی قرار گرفتند و امسال هم پوشش یک میلیون نفر دیگر هدفگذاری شده است.

وی یکی از اقدامات تامین اجتماعی در دولت سیزدهم را اجرایی کردن بیمه اجتماعی زنان خانه دار و دانشجویان برشمرد و گفت : در حال حاضر اکنون ۵۰ درصد جمعیت کشور از ۱۸ خدمت تامین اجتماعی بهره مند هستند و بر اساس عدالت نظام ، آتیه آنان را برای آرامش و آسایش آینده برنامه ریزی کرده ایم.

موسوی گسترش امکانات تامین اجتماعی در سراسر کشور و ایجاد عدالت در دسترسی به این امکانات را هم از جمله برنامه های مهم این سازمان بیمه ای برشمرد و افزود : با وجود چالش هایی که وجود دارد و تلاش دشمن برای ترویج ناامیدی در کشور ، تامین اجتماعی امروز ۳۸۹ مرکز درمانی و ۸۰ مرکز تخصصی و فوق تخصصی در کشور دارد که به بیمه شدگانش خدمات می دهد.

وی حمایت از کسب و کار را یکی دیگر از خدمات متنوع و متکثر تامین اجتماعی برشمرد و توضیح داد  : تامین اجتماعی تنها در دوران کرونا با پرداخت یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از بیش از ۱۵۰هزار کارگاه حمایت کرد  .

 مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور یکی از برنامه های این مجموعه را گسترش درمان مستقیم معرفی کرد و گفت : در این راستا امسال ۹ هزار میلیارد تومان  اعتبار برای مناطق محروم تخصیص دادیم و ساخت یکصد مرکز درمانی را تا پایان سال در دست ساخته داریم که ۲۰ طرح تاکنون افتتاح شده است.

موسوی توجه به حل مشکل بازنشستگان را نقطه ثقل برنامه های تامین اجتماعی برشمرد  و افزود : حتی یک روز حقوق بازنشستگان در دولت سیزدهم عقب نیفتاده است در حالی که دولت گذشته از سال ۹۴ مبلغ ۹۰ هزار میلیارد تومان از بانک رفاه  برداشت و سازمان را بدهکار کرده بود که این روش را هم در دولت سیزدهم اصلاح کردیم.

وی از کاهش بدهی سازمان در دولت سیزدهم خبر داد و گفت : بدهی را از ۲۰ شهریور پارسال از سه هزار میلیارد تومان به یک هزار ۷۰۰ میلیارد تومان کاهش دادیم  ‌واکنون  بعد از هشت ماه ریالی را از بانک برداشت نداشته ایم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha