۱۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۲۸
کد خبر: 84813445
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طراحان لباس بومی در ایلام نیازمند حمایت هستند

۱۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۲۸
کد خبر: 84813445
طراحان لباس بومی در ایلام نیازمند حمایت هستند

ایلام - ایرنا - مسوول انجمن مد و لباس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: طراحان لباس بومی در این استان برای فعالیت گسترده نیازمند حمایت و توجه ویژه هستند.

اسما یوسف زاده روز چهارشنبه در حاشیه نمایشگاه مد و لباس ایلام در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عمده فعالان حوزه طراحی لباس در ایلام با مشکلات متعددی نظیر مالی، دریافت مجوز و نداشتن بازار فروش محصولات مواجه هستند.

وی ادامه داد: این در حالی است که چنانچه این افراد مورد حمایت قرار بگیرند و از تسهیلات لازم برخوردار و نمایشگاه دائمی برای فروش محصولات خود داشته باشند فعالیتهای بیشتری داشته و مخاطبان بیشتری را جذب آثار خود خواهند کرد.

وی به عنوان مسئول این نمایشگاه با اشاره به استقبال گسترده مردم گفت: بازدید و استقبال از آثار این نمایشگاه دور از انتظار بوده و بیانگر نیاز مردم به پوشاک بومی و ایرانی، اسلامی با رویکرد عفاف و حجاب است.

این طراح لباس اظهار کرد: استقبال از این نمایشگاه که بصورت تخصصی مد و لباس و در حوزه عفاف و حجاب برای نخستین بار برگزار شده در حدی بوده که بسیاری از بازدیدکنندگان درخواست تمدید زمان نمایشگاه را داشته و تاکنون طراحان شرکت کننده سفارش فراوانی را پذیرفته اند.

تولید محدود لباس های سنتی دلیل رغبت مردم به لباس های غیر ایرانی و غیر بومی

یوسف زاده با اشاره به استقبال عمده مردم از لباسهای با طرح غیر بومی گفت: یکی از مهمترین علت های این مساله محدود بودن این لباس ها در بازار بوده که موجب شده مردم خود به خود به لباسهای غیر بومی روی بیاورند.

وی گفت: چنانچه هنرمندان طراح لباس ایرانی، اسلامی و بومی مورد حمایت قرار بگیرند، بدون شک با عرضه و نمایش هنرشان می توانند بازار مناسبی برای فروش لباس های بومی و سنتی بجای لباس های غیر بومی داشته باشند.

وی بیان کرد: مردم کالایی که در بازار موجود بوده را خرید می کنند و در صورت توزیع لباس های بومی و سنتی به خرید این محصولات نیز رغبت نشان خواهند داد.

وی تاکید کرد: لباس های با طرح سنتی پیش از این هزینه بالایی داشت ولی شرکت کنندگان در این نمایشگاه سعی کرده با قیمت مناسب برای محصولات خود قدرت خرید مردم از نمایشگاه را افزایش دهند.

به گزارش ایرنا، نخستین نمایشگاه استانی مد و لباس ایرانی، اسلامی با محوریت حجاب و عفاف و با هدف فرهنگ حجاب و عفاف و معرفی ظرفیت های ایرانی، اسلامی با تکیه بر قابلیت‌های بومی و محلی ۱۲ لغایت ۱۶ تیرماه در مرکز این استان در حال برگزاری است.

در این نمایشگاه که شامل لباس بومی، محلی (زنانه و مردانه)، عفاف و حجاب و لباس اجتماع بوده، ۲۰۰ اثر از طراحان لباس استان در معرض نمایش قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha