۱۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۱۲
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 84813624
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۰ گروه ناظر بر برداشت غلات استان همدان نظارت دارند

همدان-ایرنا- رییس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به لزوم رصد دقیق وضعیت برداشت محصولات تا زمان تحویل به انبارها گفت: ۷۰ گروه ناظر در بخش دولتی و خصوصی بر برداشت غلات این استان نظارت دارند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان همدان، «مهدی جهانگیری» با بیان اینکه تعداد ۲ هزار دستگاه کمباین در برداشت غلات استان همدان در سال زراعی جاری به کار گرفته می شود افزود: در استان یک‌هزار و ۵۵۰ دستگاه کمباین وجود دارد که یک‌هزار و ۱۰۰ دستگاه آن در فصل برداشت در استان فعال است.

وی خاطرنشان کرد: ۹۰۰ دستگاه کمباین مهاجر نیز از استان‌های فارس، قم و گلستان در ناوگان برداشت استان همدان فعال هستند.

رییس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ادامه داد: در سال زراعی جاری سطح زیر کشت غلات و دانه‌های روغنی استان ۵۸۱ هزار و ۳۳۷ هکتار است که از این مقدار ۴۴۵ هزار و ۵۹۶ هکتار قابل برداشت است.

جهانگیری با بیان اینکه تاکنون ۷۸ هزار و ۹۱۱ هکتار غلات در استان همدان برداشت شده است اظهار داشت: عملیات برداشت غلات تا نیمه مردادماه به پایان خواهد رسید.

وی تصریح کرد: میزان ضایعات برداشت استان همدان پنج درصد است که شامل ضایعات طبیعی، ضایعات دماغه و ضایعات انتهای کمباین می‌شود.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی(آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است که بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان معادل ۶۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha