کشاورزان اردبیلی ۹۵ هزار و ۱۷۵ تن گندم به مراکز دولتی تحویل دادند

اردبیل - ایرنا - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: از زمان شروع خرید گندم در استان تاکنون میزان محصول برداشت شده به ۱۷۱ هزار و ۴۲۶ تن رسیده که از این میزان کشاورزان گندمکار ۹۵ هزار و ۱۷۵ تن گندم به مراکز خرید دولتی تحویل دادند.

به گزارش ایرنا از جهاد کشاورزی اردبیل ، احمد شهریار روز چهارشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: در این مدت میزان محصول خریداری شده از شرکت‌های تولید بذر نیز از مرز هشت هزار و ۳۰۰ تن گذشته است.

وی ادامه داد: قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری ۱۰ هزار و پانصد تومان است ، ولی کشاورزانی که محصول تولیدی خود را به مراکز خرید دولتی تحویل دهند، به ازای هر کیلوگرم هزار تومان نیز به عنوان جایزه دریافت خواهند کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: در سال زراعی جاری ۲۷۵ هزار و ۲۸۵ هکتار از اراضی استان زیرکشت گندم آبی و دیم رفته است که از این میزان ۵۲ هزار و ۸۱ هکتار گندم آبی و ۲۳۲ هزار و ۲۰۴ هکتار گندم دیم می‌باشد.

شهریار با بیان اینکه تاکنون ۱۹ هزار و ۷۸۱ هکتار از مزارع گندم آبی و  ۱۰۵ هزار و ۱۷۸ هکتار از مزارع گندم دیم برداشت شده است، خاطرنشان کرد: در این استان ۴۴ مرکز خرید گندم راه‌اندازی شده است که از این تعداد ۲۹ مرکز در شهرستان‌های گرمی ، بیله‌سوار ، پارس‌آباد ، مشگین‌شهر و خلخال دایر است.

استان اردبیل با تولید حدود ۶۰۰ هزار تن گندم، ۷۵۰ هزار تن سیب زمینی و ۴۵۰ هزار تن انواع محصولات باغی، سهم عمده‌ای در تامین نیاز به محصولات کشاورزی کشور دارد.

۷۵۰ هزار هکتار از اراضی استان اردبیل کشت می‌شود که ۲۷۰ هزار هکتار آن اراضی آبی و ۴۸۰ هزار هکتار نیز جزو اراضی دیم است. محصول گندم با حدود ۳۰۰ هزار هکتار، بیشترین سهم اراضی کشت محصول کشاورزی در استان اردبیل را دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha