استاندار خراسان رضوی: تمهیدات لازم برای پنج میلیون زائر اربعین حسینی در نظر گرفته شود

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: پیش بینی می شود امسال پنج میلیون زائر اربعین حسینی داشته باشیم که باید تمهیدات لازم در برگزاری هرچه بهتر مراسمات اربعین فراهم شود.

به گزارش خبرنگار  اعزامی ایرنا، یعقوبعلی نظری عصر چهارشنبه در جلسه ستاد اربعین حسینی استان خراسان رضوی افزود: کمیته بهداشت و درمان اربعین حسینی در خراسان رضوی فعال است و با تاکید بر سلامت زائران اقدامات و تمهیدات لازم را مدیریت می کنند تا با توجه به شیوع کرونا مراسمات اربعین بدون مشکل برگزار شود.

وی ادامه داد: تبلیغ و دعوت گستره برای اربعین حسینی به دلیل شیوع کرونا در دستور کار قرار ندارد اما تلاش شود مراسمات اربعین با رعایت پروتکل های بهداشتی و انجام تمهیدات لازم با مشارکت حداکثری انجام شود.

استاندار خراسان رضوی با بیان این که ما آمادگی ابلاغ برای ستادهای شهرستانی اربعین حسینی را داریم، اظهار کرد: در شهرستان ها با مسوولیت فرمانداری‌ها، ستادهای شهرستانی اربعین حسینی تشکیل شود و حمایت های شهرستانی در قالب ستادهای شهرستانی صورت گیرد.

وی خواستار توجه به تامین ارزاق مورد نیاز زائران اربعین حسینی از سوی معاونت زیارت استانداری خراسان رضوی شد و اضافه کرد: با رعایت مشکلات و چالش های موجود و لحاظ کردن شرایط بازار و توجه به نیازهای مردم، تامین ارزاق زائران اربعین حسینی صورت گیرد.

نظری ادامه داد: در بحث اربعین حسینی، موضوع حمل و نقل موضوع بسیار مهمی است که در رفت و برگشت به ویژه در برگشت باید مراقبت های لازم صورت گیرد

وی در خطاب به تمام مسولان حاضر در جلسه گفت: ازدحام جمعیت، گرما، آب و گرانی مولفه‌های خاص امسال است که همه مسولان باید به آن توجه داشته باشند و در موضوع بهداشت با در نظر گرفتن شرایط کرونایی، لوازم و امکانات بهداشتی در مسیرها و مرزها هماهنگ و تامین شودکه اگر شیوع کرونا شدت گرفت اقدامات لازم به موقع صورت گیرد.

استاندار خراسان رضوی افزود: حتی الامکان موکب ها بر اساس نیازها و تجارب، با هماهنگی با مرکزیت در محل‌ها برپا شوند.

وی ادامه داد: در خصوص اتباع ورود و خروج آنان تحت کنترل و مدیریت باشد و خدماتی که لازم است در رابطه با خدمات کنسولی و وزارت خارجه و هماهنگی‌های لازم برای اتباع ارائه شود این خدمات با سهولت انجام شود تا در اربعین وحدت و اعتقادات دینی مشترک را به نمایش بگذاریم و جلوه های این موضوع باید در مسایل اجرایی هم دیده شود لذا دستگاه های مرتبط با موضوع اتباع، نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری داشته باشند تا اتباع با تسهیلات بیشتر نایل به زیارت اربعین حسینی شوند.

  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha