جهش ۱۳ برابری اعتبارات و ایجاد تحول در فعالیت های عمران و توسعه فارس

شیراز-ایرنا-رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: کار بزرگی در استان فارس انجام شد که با تفاهم‌نامه استانداری فارس پروژه‌های عمرانی در حوزه‌های نیرو، بهداشت، راه و شهرسازی، حمل و نقل، انتقال آب و کشاورزی با اعتبار۱۳۱هزار میلیارد تومان معادل ۱۳ برابر اعتبارات عمرانی سال گذشته استان به اجرا درمی‌آید.

دکتر محمدرضا رضایی کوچی روز پنج‌شنبه در  گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مجری انجام این پروژه‌ها قرارگاه خاتم‌الانبیاء است و بودجه آن از تهاتر نفت تامین خواهد شد.

وی ابراز کرد: پروژه‌های بزرگی همچون انتقال آب از دریا به فارس، اتصال فارس و شهرستان‌های آن به شبکه ریلی استان‌های همجوار، توسعه پالایشگاه،  پتروشیمی‌ها، ایجاد بزرگراه‌ها، پروژه‌های عمرانی،  و... در قالب تفاهم‌نامه توسط استاندار فارس منعقد شده و با اجرایی شدن آن تحولی در استان شکل می‌گیرد.

به گفته وی تا کنون بیش ۱۰ جلسه در حضور معاونت اول ریاست جمهوری برای انتقال آب از دریا  به فارس تشکیل شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان اظهار کرد:  ما باید دنبال توسعه متوازن شهرستان‌های جهرم و خفر باشیم. فرمانداران جدید باید راهها، بیمارستان، فرودگاه ، فضای ورزشی، تقویت خدمات شهری و شهرداری ها و موضوع تامین آب را دنبال کنند و البته بخش‌های سیمکان و کردیان هم از مواهب توسعه بهره مند شود.

وی با اشاره به اینکه کارنامه مدیرانی که نگاه بخشی دارند، قابل قبول نیست، افزود: فرمانداران باید برای بخش‌های محروم برنامه و نگاه ویژه داشته باشند.

رضایی با بیان اینکه کارهای بزرگی در حوزه بهداشت و درمان، نوسازی مدارس، راه‌ها، فضاهای ورزشی در سطح شهرستان جهرم انجام شده و در حال انجام است، بیان کرد: این‌ها خدماتی است که انقلاب و نظام به مردم کرده است. همه‌ی این‌ها جزء وظایف نظام است.

وی تصریح کرد: تسطیح و تعریض روکش باند فرودگاه بین‌المللی شهدای جهرم، اکتشاف میادین نفت، اتصال جهرم به شبکه ریلی و ایجاد باغ نمونه کشت نخل‌های تجاری خرما، تأسیس واحدهای صنعتی بزرگ مثل فولاد، بخشی دیگر از خدمات نظام در شهرستان جهرم بوده است.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha