هنرمندان خراسان شمالی به جشنواره بین المللی دف نوازی رحمت راه یافتند

بجنورد- ایرنا- سرپرست معاونت امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: "شایان آدینه زاده" و "امیرحسین نوروزی" از هنرمندان این خطه به دهمین جشنواره بین‌المللی دف‌نوازی رحمت راه یافتند.

رضا رضایی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شایان آدینه زاده  با اثر «سردار دل ها» و امیرحسین نوروزی در بخش تکنوازی نوجوان و گروه «بیداد» به سرپرستی رضا امینی راد به دهمین جشنواره بین المللی دف نوازی رحمت به میزبانی استان کردستان راه یافتند. 

وی افزود: از مجموع ۲۷ اثر رسیده به بخش مولودی خوانی و با بررسی و ارزیابی هیات داوران، گروه «بیداد» از خراسان شمالی را برای حضور در این جشنواره انتخاب کردند.  

رضایی با بیان اینکه گروه « بیداد» برای سومین بار در جشنواره بین المللی رحمت حضور داشته و در یک دوره از این جشنواره مقام دوم را کسب کرده است، یادآور شد: این گروه با حضور در بیش از ۲۰ جشنواره بین المللی، ملی و استانی توانسته مقام هایی را در بخش های مختلف به خود اختصاص دهد.

سرپرست معاونت امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی همچنین به راهیابی «شایان آدینه زاده» دف نواز بجنوردی با اثر «سردار دل ها» به بخش جنبی دهمین جشنواره رحمت اشاره کرد.

وی تصریح کرد: همچنین از مجموع ۴۷ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره در بخش تک نوازی آقایان نوجوان از سوی هیات داوران، امیرحسین نوروزی از خراسان شمالی برای حضور در بخش تک نوازی انتخاب شد.   

دهمین دوره جشنواره بین المللی دف نوای رحمت بعد از ۲ سال وقفه ۲۲ تا ۲۵ تیر ۱۴۰۱ با شعار "هنر، همگرایی و مهربانی" در سنندج برگزار می شود.

استان خراسان شمالی با توجه به حضور قبایل و طوایف مختلف از فرهنگ موسیقیایی بسیار غنی برخوردار است و در زمینه موسیقی مقامی صاحب عنوان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha