۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای مجتمع های فرهنگی خراسان شمالی مصوب شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار ملی در سفر رییس جمهور به این استان برای مجتمع های فرهنگی و هنری مصوب شد.

تقی صادقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان اعتبار برای تکمیل طرح های نیمه تمام فرهنگی استان شامل مجتمع فرهنگی بجنورد « دوبرار»، شهرستان فاروج، گرمه و جاجرم است.

وی افزود: برای مجتمع فرهنگی و هنری بجنورد « دوبرار» با گستره ۱۲هزار و ۶۵۰ مترمربع 120 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. این مجتمع دارای سالن های مختلف از جمله نمایش، کتابخانه و بخش اداری است و ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی گفت: همچنین مجتمع فرهنگی فاروج با هزار و ۵۰ متر مربع زیربنا با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی ۶ میلیارد تومان اعتبار هم برای ساخت و هم برای تجهیز این مجتمع درنظر گرفته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان جاجرم و گرمه ۲ میلیارد تومان است که فقط برای تجهیز آن هزینه می شود.

هم اکنون در استان خراسان شمالی با ۸۶۳ هزار نفر جمعیت، هزار و ۱۱۵ مرکز فرهنگی و هنری وجود دارد که شامل موسسات فرهنگی و هنری، آموزشگاه‌های هنری، سالنهای سینما و تئاتر هستند. 

رییس جمهور در بیست ششمین سفر استانی دولت سیزدهم، صبح روز پنجشنبه ۲ تیر به همراه تعدادی از اعضای هیات دولت وارد استان خراسان شمالی شد.
آیت الله رییسی را در این سفر وزیر کشور، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر نیرو، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر راه و شهرسازی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، رییس دفتر رییس جمهور، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری عضو شورای هماهنگی ارتباطات با حوزه روحانیت، عضو شورای هماهنگی ارتباطات با حوزه و روحانیت رییس جمهور را همراهی کردند.

بازدید از تعدادی طرح‌ های اقتصادی و عمرانی، بازدیدهای سرزده، دیدار با اقشار مردم و نخبگان، همچنین شرکت در شورای اداری استان در سفر یک‌روزه رییس جمهور به خراسان شمالی برنامه‌ریزی شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha