چهار هزار دانش آموز عشایری آذربایجان غربی نیازمند تعمیق و تثبیت یادگیری هستند

ارومیه - ایرنا - رییس اداره آموزش و پرورش عشایر آذربایجان غربی گفت: ۲۷ هزار دانش آموز عشایری در سال جاری تحصیلی در مقطع ابتدایی مشغول به تحصیل بودند که چهار هزار نفر آنان نیازمند تعمیق و تثبیت یادگیری هستند.

رقیه سامی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طی ابلاغ وزارت آموزش پرورش حداقل ۲۰ درصد از این دانش آموزان که نیازمند تلاش بیشتر هستند باید در کلاس‌های تابستانه تحت پوشش طرح تعمیق و تثبیت یادگیری‌ها قرار گیرند.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش در راستای توسعه عدالت آموزشی و تربیتی و با هدف بهبود و تکمیل فرایند آموزش، جبران نارسایی‌ها و کاستی‌های آموزشی و تعمیق یادگیری دانش آموزان، «طرح تعمیق و تثبیت یادگیری و جبران افت تحصیلی دانش آموزان»  دوره‌های ابتدایی، اول متوسطه و دوم متوسطه (نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش) را در تابستان ۱۴۰۱ اجرا می‌کند.

رییس اداره آموزش و پرورش عشایر آذربایجان غربی اضافه کرد: در راستای سنجش شاخص‌های سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان نیز اداره آموزش و پرورش دانش آموزان استثنایی استان سنجش ۶ هزار نوآموز را در دست اجرا دارد که این افراد به صورت رایگان مورد سنجش قرار می‌گیرند.

سامی با اشاره به سایر برنامه های اداره آموزش و پرورش عشایر استان گفت: برنامه ریزی برای برگزاری کلاس‌های یک ماهه پیش دبستانی مناطق دو زبانه برای بیش از ۴۵۰ نواموز، شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل دانش آموزان عشایری و کیفی سازی آموزش و پرورش از اولویت‌های مهم آموزش و پرورش عشایری است.

وی با بیان اینکه ساماندهی و توانمند سازی نیروی انسانی و فضای آموزشی در حال اقدام است، ادامه داد: آماده سازی معابر ورودی دانش آموزان (تابلوهای تبلیغاتی، هشدار دهنده، خط کشی، آسفالت)، نظارت برروند تهیه و توزیع تجهیزات فناورانه آموزشی و پرورشی مورد نیاز مدارس محروم و لازم التوجه قبل از شروع سال تحصیلی جدید با ابلاغ اعتبار وزارتی ۱۳ میلیارد ریال و کیفی سازی فعالیت‌های آموزش و یادگیری در مدارس عشایری در راستای توسعه عدالت آموزشی از اهم برنامه‌های اجرایی برای آغاز سال تحصیلی جدید خواهد بود.

این استان با بیش از ۳۵ هزار و ۸۰۴ دانش آموز و ۶۸۵ مدرسه و یک‌هزار و ۹۰۰ کلاس بیشترین آمار دانش آموزان عشایری کشوری را داراست که البته مشکلاتی نیز در این حوزه وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha