استاندار کرمانشاه: اعتبارات براساس برنامه رشد توسعه اقتصادی بین شهرستان‌ها توزیع می‌شود

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه با بیان اینکه اعتبارات استان براساس برنامه رشد توسعه اقتصادی شهرستانها توزیع می‌شود، گفت: بودجه شهرستان‌ها برحسب برنامه‌های اقتصادی که فرمانداران به استان ارایه می‌دهند، توزیع می‌شود و از این رو باید ابتدا برنامه اعلام کنند و سپس بودجه دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛« بهمن امیری مقدم» روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان کرمانشاه که در سرسرای شهدای استانداری برگزار شد، از مدیران دستگاه های اجرایی و فرمانداران استان خواست برای توسعه و رشد اقتصادی حوزه فعالیت خود یک نقشه راه ترسیم کنند زیرا از این پس براساس برنامه های توسعه ای که آنان ارایه می دهند می توانند اعتبارات استانی دریافت کنند.

وی همچنین با اشاره به کمبود منابع مالی استان برای اجرای پروژه های عمرانی، از مدیران دستگاه های اجرایی خواست مرتب و مستمر با وزارتخانه های مطبوع خود برای دریافت اعتبار رایزنی کنند.

امیری مقدم همچنین با اشاره به رونمایی از نقش کلان توسعه استان در سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۴ کرمانشاه، گفت: در این نقشه وظایف و تکالیف هر دستگاه و شهرستان برای فرایند توسعه مشخص شده، لذا از همه فرمانداران و مدیران دستگاه ها اجرایی می خواهم برای تحقق هدف های پیش بینی شده، برنامه داشته باشند و بدون برنامه نباشند، زیرا این تازه اولین جلسه شورای برنامه ریزی استان است و در جلسات بعدی می‌توانیم ایرادات و مشکلات را اصلاح و بازنگری کنیم.

استاندار کرمانشاه در ادامه از اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی براساس شاخص های سال ۸۵ اقدام به توزیع منابع و اعتبار بین شهرستان ها و استان می کند، انتقاد کرد و خواستار تعریف مدل ها و شاخص ها جدید براساس واقعیت فعلی استان و شهرستان ها شد.

امیری مقدم در ادامه با اشاره به تصویب کلیات منابع اعتبارات عمرانی شهرستان ها از فرمانداران خواست اگر به این توزیع و اعتبارات اعتراضی دارند تا روز شنبه دلیل خود را کتبی اعلام کنند، تا زمان فرصت هست اصلاح شود.

اجرای پروژه های عمرانی نیمه تمام بالای ۵۰ درصد رشد فیزیکی در اولویت است 

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود، منابع استانی را از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری به استان جدا دانست و گفت: اجرا و تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام با بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی از اولویت های استان کرمانشاه  است.

امیری مقدم در ادامه همچنین خواستار اجرای پروژه های دانش بنیان توسط دستگاه های اجرایی شد و افزود: اگر دستگاه ها در راستای پروژه های دانش بنیان برنامه داشته باشند اعتبار این پروژه از ۱۰ درصد اعتبارات استان بیشتر خواهد شد.

ادارات باید بدیهی خود را به دستگاه های خدمت رسان تسویه کنند

استاندار کرمانشاه همچنین در ادامه با اشاره به بدهی برخی از ادارات به دستگاه های خدمت رسان مانند، شرکت آب، برق، گاز و حتی شهرداری خواستار تسویه این بدیهی از محل منابع اعتباری سال ۱۴۰۱ شد و اگر دستگاهی در این زمینه کوتاهی کند، در مرحله بعد اول بدیهی آنها به دستگاه های خدمت رسان پرداخت می شود بعد باقیمانده اعتبارات شان به آنها تخصیص داده خواهد شد.

امیری مقدم همچنین از دستگاه های اجرایی و فرمانداران خواست در راستای تقویت شادی و امید در جامعه و اجرای برنامه های متعدد اجتماعی و فرهنگی برنامه ریزی کنند.

در اولین جلسه شورای برنامه ریزی استان کرمانشاه هزار و ۷۷۵ میلیارد تومان اعتبارات پروژه های عمرانی استان در سال ۱۴۰۱ و ۹۲۰ میلیارد تومان اعتبارات جاری و هزینه دستگاه های اجرایی تصویب شد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۱۴ شهرستان ۳۵ شهر، و ۲ هزار و ۵۹۵ روستای دارای سکنه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha