۱۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۶:۲۳
کد خبرنگار: 2187
کد خبر: 84814838
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بسته خبرهای کوتاه خراسان رضوی

۱۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۶:۲۳
کد خبر: 84814838
بسته خبرهای کوتاه خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- آغاز طرحهای مدیریت جنگلهای دست کاشت تاغ و آبیاری سنواتی در خلیل آباد، بهره برداری از ۹۸ طرح صنعتی در خراسان رضوی طی سه ماهه نخست امسال و شروع عملیات اجرایی ساخت مخزن هزار متر مکعبی برای افزایش ذخیره آب شهر روشناوند شهرستان گناباد مهمترین عناوین خبرهای کوتاه امروز خراسان رضوی است.

خلیل آباد- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خلیل آباد از آغاز طرحهای مدیریت جنگل های دست کاشت تاغ و آبیاری سنواتی در سطح ۱۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد.

حمید ترابی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: اجرای طرح مدیریت جنگلهای دست کاشت تاغ در منطقه عباسیه این شهرستان به صورت مبارزه با آفات و بیماریها با هدف تثبیت این تاغزارها و تولید علوفه بهتر در منطقه کانون بحران در سطح ۱۰۰ هکتار با اعتبار ۴۰۰ میلیون ریال آغاز شد.

وی ادامه داد:طرح آبیاری سنواتی نیز در منطقه جنوب کندر که از کانونهای بحران فرسایش بادی این شهرستان است  با هدف آبیاری سنواتی طرحهای نهالکاری سالهای ۹۹-۴۰۰ برای استقرار اولیه نهال های کاشته شده و افزایش پوشش گیاهی و تثبیت شنهای روان در سطح ۲۵۰ هکتار با اعتبار یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اجرا می شود.

مشهد- معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: طی سه ماهه نخست امسال ۹۸ طرح صنعتی با سرمایه گذاری ۸۷۵ میلیارد تومان در استان با اشتغال‌زایی برای هزار و ۹۰۰ نفر به صورت مستقیم به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، ابراهیم ناصری افزود: زمینه اجرای این طرحها در حوزه صنایع فلزی، غیرفلزی، غذایی، شیمیایی، سلولزی، نساجی، برق و الکترونیک، کانی غیرفلزی و ماشین آلات تولید بوده که در شهرستانهای مشهد، طرقبه - شاندیز، سبزوار، تربت حیدریه ، چناران ، فریمان، زبرخان، گناباد، قوچان ، زاوه، تربت جام و تایباد به اجرا درآمده است.

گناباد- عملیات اجرایی ساخت مخزن یک هزار متر مکعبی برای افزایش ذخیره آب جمعیت شهر روشناوند از توابع بخش مرکزی شهرستان گناباد روز پنجشنبه در آیینی آغاز شد. 

به گزارش خبرنگار ایرنا مدیر امور آب و فاضلاب گناباد در این آیین گفت: همزمان با ساخت این مخزن، یک باب اتاقک کلر زنی، پنج باب حوضچه شیرآلات و  ۶۰۰ متر خط انتقال هم در مجموع با ۷۰ میلیارد ریال اعتبار در مدت هشت ماه ساخته و اجرا خواهد شد.

جواد سالاری منابع تامین آب این شهر  را ۲ حلقه چاه با دبی ۱۸ لیتر بر ثانیه ذکر کرد که پس از ذخیره در مخزن ۳۰۰ مترمکعبی موجود به شبکه توزیع هدایت می شود و تامین  آب شهروندان که در اوج مصرف با کم فشاری و یا قطع آب مواجه می شوند برطرف خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha