بستری ۶ زائر ایرانی در بیمارستان ایران و سعودی

تهران- ایرنا- رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر از ارائه بیش از ۸۶ هزار و ۵۷۸ مورد خدمت درمانی به زائران ایرانی در حج ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: هم اکنون ۶ زائر ایرانی در بیمارستان ایران و سعودی بستری هستند.

به گزارش ایرنا از جمعیت هلال احمر سیدعلی مرعشی گفت: از ۲۶ خرداد تا عصر روز گذشته ۱۶ تیرماه، ۸۶ هزار و ۵۷۸ مورد خدمات درمانی به حجاج ایرانی توسط پزشکان جمعیت هلال احمر ارائه شده که از این تعداد، ۲۹ هزار و ۹۸۴ مورد، ویزیت در درمانگاه‌ها و ۵۴۵۱ مورد نیز خدمات ویزیت تخصصی به زائران بوده است.

مرعشی از بستری ۱۸۸ نفر از حجاج ایرانی از ۲۶ خرداد تا روز گذشته خبر داد و گفت: در این مدت ۳۷ نفر در بخش ccu بستری شده اند. در حال حاضر ۲ بیمار در بیمارستان سعودی و ۴ زائر بیمار نیز در بیمارستان هلال‌احمر بستری هستند.

وی افزود: همچنین در این مدت ۲۶ هزار و ۶۱۵ نسخه در درمانگاه‌ها و یک هزارو ۶۰۵ نسخه نیز در داروخانه‌های مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر مستقر در مکه مکرمه و مدینه منوره صادر شده است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر تصریح کرد: آمار خدمات پاراکلینیکی شامل آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و اکو به ۴ هزارو ۴۳۲ مورد رسیده است. خدمات پرستاری شامل نوارقلب، سنجش فشارخون، گچ‌گیری، تزریقات، بخیه، سرم تراپی و پانسمان هم در این مدت ۱۶ هزار و ۷۶۱ مورد بوده است.

مرعشی ماموریت‌های امداد، مددکاری و انتقال بیماران را یک هزارو۵۴۲ مورد عنوان کرد و گفت: به طور کلی ۸۶ هزار و ۵۷۸ مورد خدمت درمانی هم به زائران ارائه شده است. حال عمومی زائران ایرانی خوب است و مناسک حج با آرامش در حال انجام است.

امسال در موسم حج تمتع ۳۹ هزار و ۶۰۰ حاجی ایرانی حضور یافته اند؛ سفر زائران ایرانی از روز ۲۲ خرداد ماه به سرزمین وحی آغاز شد و انتقال آنها به دو شهر مدینه وجده تا روز چهاردهم تیرماه ۱۴۰۱ ادامه داشت.

بازگشت زائران نیز به بنا به اعلام مسئولان از ۲۴ تیرماه جاری برای عزیمت به جمهوری اسلامی ایران آغاز و تا روز هفتم مردادماه سال جاری و آخرین روز ذی الحجه ادامه خواهد یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha