نوای دعای عرفه در ۹۰۰ نقطه استان همدان طنین‌انداز می‌شود

همدان- ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: نوای دعای عرفه عصر امروز /شنبه/ ۱۸ تیرماه در ۲۰۰ نقطه شهری و ۷۰۰ نقطه روستایی این استان طنین انداز می‌شود.

حجت الاسلام محمد هادی نظیری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اماکن شامل مساجد، مصلاهای نماز جمعه، بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص، کنار قبور شهدا، مراکز دینی و مذهبی، باغ موزه دفاع مقدس و بوستان مردم شهر همدان در کنار مزار شهدای گمنام است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان ادامه داد: سخنرانی کارشناسان و مبلغان دینی و مذهبی پیرامون اهمیت روز عرفه از جمله برنامه های پیش بینی شده برای این روز است.

حجت الاسلام نظیری تاکید کرد: مراسم معنوی دعای روز عرفه از ساعت ۱۸ روز شنبه با رعایت موازین و پروتکل های بهداشتی به منظور پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا برگزار می شود.

وی ادامه داد: همچنین نماز عید قربان نیز ساعت هفت صبح فردا یکشنبه در اماکن پیش بینی شده برای برگزاری دعای عرفه اقامه می شود که قرار است این آیین در  مسجد جامع شهر همدان نیز برگزار شود.

نهم ذیحجه به نام روز عرفه نامگذاری شده و یکی از آداب مهم آن که از سوی مسلمانان جهان و ایران اجرا می‌شود قرائت دعای عرفه امام‌حسین (ع) است. 

استان همدان یک میلیون و ۷۶۰ هزار جمعیت، یک هزار و ۸۰۰ باب مسجد و ۸۰۰ حسینیه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha