۱۸ تیر ۱۴۰۱، ۹:۰۷
کد خبرنگار: 2161
کد خبر: 84815855
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوای گلستان در روز عید قربان گرم و آفتابی است

۱۸ تیر ۱۴۰۱، ۹:۰۷
کد خبر: 84815855
هوای گلستان در روز عید قربان گرم و آفتابی است

گرگان - ایرنا - مدیرکل هواشناسی گلستان وضعیت جوی این استان در روز عید قربان (فردا یکشنبه) را گرم و آفتابی پیش‌بینی کرد و گفت: در روزهای آینده دمای هوای بخش‌های زیادی از گلستان به مرز ۴۰ درجه می‌رسد.

نوربخش داداشی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آسمان فعلی امروز آفتابی و تا قسمتی ابری است و از عصر فردا در مناطق میان دشت و شمال استان شاهد وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک خواهیم بود.

وی افزود: طی روزهای آینده به ویژه در ساعات عصر و بر اثر وزش باد شدید، کیفیت هوا و شعاع دید در شهرهای شمالی گلستان کاهش خواهد یافت.

داداشی ادامه داد : با افزایش محسوس دما ، اهالی گلستان در روزهای دوشنبه ، سه‌شنبه و چهارشنبه دمای ۴۰ درجه و بالاتر را تجربه خواهند کرد.

وی همچنین نسبت به افزایش احتمال آتش سوزی در جنگل و ضرورت اندیشیده شدن تمهیدات لازم برای مقابله با حریق احتمالی هشدار داد.

۱۵۶ ایستگاه و سامانه هواشناسی از انواع مختلف شامل "سینوپتیک، اقلیم شناسی، باران‌سنجی، جاده‌ای، جو بالا، باران سنجی خودکار و پایش گرد و غبار" در استان گلستان فعال است.

گلستان با گستره افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع و برخورداری از هفت اقلیم آب و هوایی از جنوب با سمنان، از شرق با خراسان شمالی، از غرب با مازندران و از شمال با ترکمنستان همسایه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha