مجموعه آب گرم «قینرجه» تکاب با یک میلیارد ریال اعتبار ساماندهی می‌شود

مهاباد - ایرنا - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: مجموعه آب گرم «قینرجه» تکاب با یک میلیارد ریال اعتبار ساماندهی می‌شود.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، جلیل جباری با اعلام این مطلب اظهار کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده کار تعمیر و بازسازی بخشی از محوطه و کاشی‌کاری استخر آب گرم قینرجه برای سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در سال‌های پیشین زیرسازی، تعریض و اجرای پل‌های مسیر دسترسی به آب گرم قینرجه به طول ۱.۵ کیلومتر، محوطه‌سازی اطراف آب گرم به مساحت پنج هزار مترمربع و بازسازی و تعمیر سرویس‌های بهداشتی در این مجموعه انجام شده بود.

جباری اضافه کرد: روستای گردشگری قینرجه از توابع بخش تخت سلیمان تکاب به علت وجود آبشار زیبا، مجموعه چشمه‌های آب گرم طبیعی و طبیعت بکر، هدف سفر بسیاری از ساکنان شهرهای همجوار است.

مجموعه آب گرم «قینرجه» تکاب با یک میلیارد ریال اعتبار ساماندهی می‌شود

به گزارش ایرنا، در این روستا آب‌های گرم فراوانی وجود دارد که هر یک به نوبه خود دارای خاصیت جداگانه‌ای است؛ این چشمه‌های آب گرم دارای املاح و مواد معدنی بسیاری هستنند که برای درمان انواع دردهای مفاصل مفید و حائز اهمیت است و هر سال تعداد زیادی گردشگر به این منطقه آمده و از این طبیعت خدادادی استفاده می‌کنند.

روستای گردشگری قینرجه یکی از مهمترین جاذبه های طبیعی و گردشگری تکاب است که در فاصله ۴۰ کیلومتری مرکز شهر تکاب و در فاصله پانزده کیلومتری مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان واقع شده است.

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و با بیش از ۱۸۰ اثر طبیعی و تاریخی ثبت ملی و داشتن مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان به عنوان چهارمین اثر ملی کشور در فهرست آثار سازمان یونسکو یکی از مقاصد گردشگران نوروزی به شمار می‌رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha