افزایش ثبات باتری‌های ولتاژ بالای سدیم-یونی با یک الکترولیت جدید

تهران- ایرنا- گروهی از محققان به تازگی یک الکترولیت جدید ابداع کرده‌اند که می‌تواند تولید باتری‌های سدیم-یونی باثبات و قابل اعتماد را امکان‌پذیر سازد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از پایگاه خبری فناوری «تِک‌اکسپلور»، در سال‌های آینده باتری‌های سدیم-یونی (NIBs) می‌توانند بطور بالقوه یک جایگزین مهم برای سیستم‌های کنونی ذخیره‌سازی انرژی باشند. این باتری‌های سدیم‌- پایه (بر مبنای سدیم)، با وجود مزیت‌هایی که دارند از جمله فراوانی سدیم و طول عمر بالقوه طولانی، اما به علت بی‌ثبات بودن الکترولیت جامد بین‌فازی (SEI) اغلب نسبت به باتری‌های لیتیوم-پایه ثبات کمتری دارند.

مطالعات گذشته نشان داده است که در باتری‌های سدیم-یونی با کاتد ولتاژ بالا، الکترولیت جامد بین‌فازی نسبت به باتری‌های لیتیوم-یونی با سرعت بیشتری حل می‌شود. این مساله به یک رشته واکنش‌های جانبی منجر می‌شود و همچنین خالی‌شدن سریع الکترولیت و از دست رفتن غیر قابل بازگشت ظرفیت را در پی دارد که موجب کاهش شدید ثبات و عملکرد باتری‌های سدیم-یونی می‌شود.

افزایش ثبات باتری‌های ولتاژ بالای سدیم-یونی با یک الکترولیت جدید

پژوهشگران در آزمایشگاه ملی شمال‌غربی آمریکا به تازگی یک الکترولیت جدید ابداع کرده‌اند که قابلیت محلولی (حل شدن) الکترولیت جامد بین‌فازی در آنُد باتری‌های سدیم-یونی را دارد و در عین حال یک لایه محافظ با ثبات برای محافظت از کاتُد تشکیل می‌دهد. این الکترولیت که در نشریه Nature Energy معرفی شده است می‌تواند تولید باتری‌های سدیم-یونی ولتاژ بالا که باثبات و قابل اعتماد باشند، را ممکن سازد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha