استاندار سیستان و بلوچستان: شهروندان استان همکاری خوبی در مدیریت مصرف برق داشته‌اند

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان، گفت: همکاری خوب مشترکان بخش خانگی، کشاورزی، صنعتی و تجاری این استان در مدیریت مصرف برق، باعث عبور موفق و بدون تبعات از پیک تابستان تاکنون شده است.

حسین مدرس خیابانی روز شنبه در حاشیه دومین جلسه کمیته راهبری عبور از پیک مصرف برق سیستان‌ و بلوچستان، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهارداشت: اعمال مشوق‌های مختلف، اطلاع‌رسانی مناسب و مشارکت مردمی به گونه‌ای بوده، که علاوه بر کسب رضایت عمومی در سطح ملی باعث قرارگیری این منطقه در محدوده سبز رعایت مصرف برق کشور شده است.

وی به ظرفیت بی‌نظیر سیستان و بلوچستان در بخش نیروگاهی و تولید انرژی اشاره کرد و افزود: داشتن باد و خورشید به عنوان دو ظرفیت مهم تولید انرژی تجدیدپذیر، مرزی بودن و  همجواری با دریا، سه بخش مهم؛ جهت توجه و سرمایه‌گذاری در بخش نیروگاهی این استان است.

استاندار سیستان و بلوچستان به طرح توسعه نیروگاهی چابهار با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات اشاره کرد و خاطرنشان کرد: افزایش ظرفیت نیروگاهی در این استان باعث می‌شود، ضمن تامین برق مطمئن برای استان و کشور، در بخش صادرات انرژی به کشورهای افغانستان و پاکستان نیز برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم.

وی به احداث سه نیروگاه ۴۲ مگاواتی در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: اولین نیروگاه ۴۲ مگاواتی، ابتدای مرداد ماه سالجاری وارد مدار خواهد شد.

مدرس خیابانی، اظهارداشت: سهم مصرف برق صنعتی در سیستان و بلوچستان ۳.۵ درصد است که اگر خواهان طی کردن مسیر توسعه هستیم باید این عدد افزایش یابد.

وی به ناوگان مجهز خودرویی شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان اشاره کرد و ادامه داد: این شرکت یکی از مراکز پیشرو در زمینه استفاده از تجهیزات الکترونیکی در بخش ناوگان خودرویی است که ضمن پایش عملکرد کارکنان، باعث تسریع در امر خدمت‌رسانی به مردم این منطقه می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق  سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم نسبت به رونمایی و تحویل ۶ دستگاه خودرو بالابر به شهرستان‌های مختلف این استان اشاره کرد و افزود: به جهت خدمت‌رسانی هر چه بهتر و تسریع و سهولت اقدامات عملیاتی، این تعداد دستگاه با اعتباری بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال تحویل امور شهرستان‌های مختلف استان شد.

خلیل عوض‌زاده در ادامه با بیان اینکه هیچ‌گونه محدودیت مصرف برق تاکنون در استان انجام نشده است، بیان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌های مدیریت مصرف و با مشارکت بخش‌های مختلف، سقف تعیین شده مصرف برق کنترل شد و هیچ گونه محدودیت مصرف برقی تاکنون، نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه روزهای گرمی پیش رو داریم، افزود: لزوم همکاری و رعایت مصرف توسط مشترکان سیستان و بلوچستانی تا پایان پیک تابستان، مهم و ضروری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha