۱۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۴۰
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 84816524
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲۸ عرصه سرمایه‌گذاری در گیلان مجوز بی‌نام دریافت کردند

رشت - ایرنا - مدیرکل امور اقتصاد و دارایی  گیلان با بیان اینکه ۲۵۱ عرصه برای سرمایه گذاری در استان شناسایی شد، گفت:  تاکنون برای ۱۲۸ عرصه مجوز بی نام صادر شده است.

علیرضا نوروزی روز شنبه در نشست با احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی افزود: عرصه های سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی، حوزه‌های گردشگری و راه و شهرسازی شناسایی و موافقت اصولی و پیوست هایی دارد.

وی همچنین با اشاره به اینکه در فروش اموال مازاد تا امروز رشد خوبی را در استان شاهد بودیم، گفت: تاکنون فروش ۳۴ عرصه به ارزش ۲۲۵ میلیارد تومان با قیمت های سال ۱۴۰۰ را در دستور کار داریم اما با توجه به اینکه شاخص رشد قیمت در مسکن برای امسال ۳۵ درصد بوده است، انتظار می‌رود امسال ارزش گذاری آنها برای فروش اموال مازاد بیشتر شود.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی گیلان همچنین با توجه به شاخص های اقتصادی استان گفت:  گیلان بین ۳۱ استان کشور رتبه اول را در جمعیت سالمندی کشور دارد.

نوروزی تراکم جمعیت در گیلان را ۱۸۳ نفر در کیلومتر مربع عنوان و بیان کرد: استان به لحاظ تراکم رتبه سوم را در کشور به خود اختصاص داده است.

نوروزی همچنین نرخ مشارکت اقتصادی در استان را ۴۵ درصد عنوان کرد و با اشاره به نرخ بیکاری در استان اظهار داشت:  نرخ بیکاری استان ۹.۲ درصد است که  ۸.۱ درصد برای مردان و ۱۳.۵ درصد مرتبط با زنان است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی گیلان همچنین به وضعیت تولید ناخالص داخلی استان اشاره و بیان کرد:  ۱۹ درصد تولید ناخالص داخلی استان در بخش کشاورزی،  ۱۷ درصد در بخش صنعت و ۵۷ درصد فروش خدمات و مابقی در معدن و نفت و گاز است.

وی با بیان اینکه سیاه نمایی هایی در استان به لحاظ نرخ شاخص فلاکت صورت گرفته است، اظهار داشت: آمارها در سال ۱۴۰۰ گواه آن است که شاخص فلاکت در گیلان ۵۰ درصد است  که اگر چه این آمار از ۴۹.۶ درصد میانگین کشوری بالاتر است اما رتبه استان ۲۱ است و این استان از ۲۰ استان دیگر وضعیت بهتری دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha