حج عبادت جامع و رزمایش عبادی و سیاسی مسلمانان است

زاهدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: حج یک عبادت جامع و رزمایش بزرگ عبادی - معنوی و سیاسی - اجتماعی مسلمانان است.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا آیت الله مصطفی محامی در خطبه‌های نماز عید سعید قربان که در مصلی المهدی(عج) زاهدان برگزار شد با توصیه به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و دلبستگی به دنیا اظهارداشت: یکی از راه‌های تحصیل تقوا قطع وابستگی و دلدادگی به دنیاست که باید همواره مورد توجه ما باشد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان با تبریک عید سعید قربان افزود: عید قربان یکی از مهمترین و بزرگترین اعیاد مسلمانان جهان است.

وی بیان کرد: این روزها حاجیان مشغول برگزاری مناسک حج هستند و حج یک عبادت جامع و رزمایش بزرگ عبادی - معنوی و سیاسی - اجتماعی مسلمانان است.

آیت الله محامی اظهارداشت: یک محور حج رشد معنویت و تقویت آن در جامعه اسلامی هست و محور دوم آن نشان دادن وحدت، یکپارچگی و قدت سیاسی و اجتماعی مسلمانان است. 

امام جمعه زاهدان گفت: مسلمانان در کشورهای مختلف در مناسک حج نمایندگانی دارند و همه مسلمانانی که از این مراسم معنوی جا مانده‌اند با برگزاری نماز عید سعید قربان و قربانی کردن؛ دلهایشان را با نمایندگان خود در مناسک حج گره زده‌اند.

وی تصریح کرد: از فرصت و ظرفیت حج باید بیشترین استفاده را برای تقویت معنویت در جامعه اسلامی کرد که متاسفانه کمتر به این مساله مهم کمتر پرداخته شده است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تاکید کرد: دشمنان اسلام همواره به دنبال کم اثر کردن حج، ضربه زدن به معنویت، وحدت و قدرت جامعه اسلامی هستند.

آیت الله محامی گفت: امت اسلامی اهم از مردم و دولت، علما و اساتید، فرهنگیان و فرهیختگان می بایست در جهت تعمیق معنویت و گسترش احکام اسلامی در جامعه تلاش کنند.

امام جمعه زاهدان افزود: دشمنان با شبهه فراکنی در مسائل اعتقادی، توطئه و تفرقه به دنبال تضعیف باورهای دینی و گسترش فرهنگ ابتذال در جامعه اسلامی هستند.

وی بیان کرد: یکی از راه‌های تقوای اجتماعی تلاش همه جانبه و استفاده از همه ظرفیت‌ها برای رشد جامعه اسلامی است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: امروز عید سعید قربان است اما متاسفانه کشورهای اسلامی گرفتار مشکلات زیادی از جمله مشکلات آسمانی و مشکلاتی که به دست خود انسان ایجاد می‌شود است.

آیت الله محامی تصریح کرد: برخی از مشکلات کشور به دلیل تحریم های ظالمانه استکبار جهانی و برخی دیگر از مشکلات نیز محصول ضعف مدیریت، کم کاری برخی از مسوولان و گاه خیانت برخی از مدیران است.

وی اظهارداشت: انتظار است که مسوولان کشوری و استانی برای حل مشکلات کشور بویژه مشکلات مردم سیستان و بلوچستان تلاش بیشتری داشته باشند.

امام جمعه زاهدان افزود: امت اسلامی باید هوشیار باشد و برای امنیت و حفظ وحدت خود تلاش بیشتری داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha