۱۹ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۱۹
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84817008
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماز عید قربان در مساجد کردستان اقامه شد

۱۹ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۱۹
کد خبر: 84817008
نماز عید قربان در مساجد کردستان اقامه شد

سنندج- ایرنا- مردم دیندار مناطق مختلف کردستان، روز یکشنبه همزمان با سایر نقاط کشور، نماز عید قربان را در مساجد، مصلی‌ها و حسینیه‌ها برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا مختار فرجی در خطبه‌های نماز عید قربان در مسجد جامع سنندج اظهار داشت: حج نماد وحدت و فرصت مناسبی برای حفظ انسجام و برادری بین مسلمانان است و کشوری اسلامی باید اختلافات را کنار گذاشته و در مسیر اتحاد گام بردارند.

وی اضافه کرد: اگر بین جامعه اسلامی اتحاد و انسجام بود، امروز شاهد تجاوز و دست‌درازی آمریکای جنایتکار به کشورهای اسلامی نبودیم، همچنانکه می‌بینیم کشورهایی مثل یمن و افغانستان به آسانی مورد حمله و ظلم و جنایت قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان اسلام روی اتحاد مسلمانان دست گذاشته‌اند، اضافه کرد: برگزاری چند روزه نماز عید قربان یا رمضان در کردستان، فرصتی برای دشمن در راستای نفود به کشورمان و ایجاد تفرقه و تشتت است، بنابراین باید هوشیار بود و بهانه دست دشمن نداد.

خطیب نماز عید قربان سنندج یادآور شد: طبق شریعت اسلام، تا زمانی که ماه رویت نشده است نباید نماز عید برگزار شود و امروز با تجهیزات کامل هلال ماه در کشورمان رصد می‌شود و سپس به مردم اعلام می‌شود، پس همه باید تابع حکومت و اعلام عید از جانب دفتر رهبر معظم انقلاب و ستاد استهلال باشیم.

ماموستا فرجی بر لزوم حفظ وحدت در کشورمان تاکید کرد و ادامه داد: آگاه باشیم و بدانیم که رویت هلال ماه در کشورهای اسلامی به صورت همزمان نیست و افق در این مناطق متفاوت است، لذا خودسرانه و با برگزاری نماز عید قربان، در مسیر شاد کردن دشمنان و عملی شدن توطئه‌های آنان حرکت نکنیم.

وی با بیان اینکه همه در یک لباس در آیین حج حاضر می‌شوند، افزود: حج نماد اتحاد و انسجام است و امروز جامعه اسلامی باید بیشتر از هر زمان دیگری این آیین معنوی آن را الگوی خود قرار داده و در راستای حفظ وحدت گام بردارند.

خطیب نماز عید قربان سنندج تاکید کرد: در آیین معنوی حج، هیچ تفاوتی بین حجاج نیست و همه یکرنگ و یکدست بوده و حجاج باید از فرصت حضور در سرزمین وحی، برای جلب رضایت پروردگار و تقرب به آستان الهی بیشترین بهره را ببرند.

نماز عید قربان در فقه شافعی(اهل سنت) ۲ رکعت است و در آن ۱۲ تکبیر گفته می‌شود؛ هفت تکبیر در رکعت اول بعد از تکبیره الإحرام و قبل از قرائت فاتحه و پنج تکبیر در رکعت دوم قبل از قرائت فاتحه، ادا می‌ شود.
بعد از اقامه نماز عید، امام جماعت خطبه ها را قرائت می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha