یکهزار و ۷۰۰ بازرسی از کارگاه‌های تولیدی خراسان‌شمالی انجام شد

بجنورد- ایرنا- معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: یکهزار و ۷۰۰ بازرسی از ابتدای امسال تاکنون از کارگاه‌های مشمول قانون کار به منظور نظارت بر حسن اجرای قانون در استان انجام شد.

قربان نباتیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بازرسی ها منجر به ابلاغ ۷۰۰ مورد رفع نقص برای کارگاه‌ها شد و بر اساس قانون باید این تخلفات را برطرف کنند.

وی تصریح کرد: ۱۶ کارگاه نیز به دلیل توجه نکردن به ابلاغیه های رفع نقص به مراجع قضایی خراسان شمالی معرفی شدند که ۹ کارگاه از این تعداد مربوط به صنعت ساختمان است.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی اضافه کرد: بررسی های آماری حاکی از این است که کارگاه‌های ساختمانی با ۵۱ درصد بیشترین حوادث ناشی از کار را در استان به خود اختصاص داده است و سقوط از ارتفاع ۴۰ درصد از این حوادث را شامل می شود.

وی با بیان اینکه امروزه بحث پیشگیری از حوادث و پیروی از آئین‌نامه‌های قانونی یک هدف نهایی در بازرسی کار به شمار می رود، ادامه داد: این مقوله در کاهش هزینه‌های اضافی ناشی از حوادث مؤثر است و از سویی به دلیل منافع بلندمدت اقتصادی و اجتماعی از جمله حفظ نیروی کار، قدرت تولید و کیفیت، باعث ایجاد انگیزه در کارفرمایان و ایجاد امنیت شغلی می شود.

نباتیان بیان کرد: بیشتر حوادث ناشی از کار به علت رفتارهای غیر ایمن و خطاهای انسانی است و آموزش کارگران و کارفرمایان در زمینه ایمنی و بهداشت کار اساسی‌ترین راه جلوگیری از خطر محسوب می شود.

وی یادآور شد: در این بازه زمانی سه هزار و ۵۰۰ نفر ساعت دوره آموزشی و ایمنی با همکاری انجمن های صنفی شرکت های خدماتی، پیمانکاران عمرانی و مسوولان ایمنی در خراسان شمالی برگزار شد.

خراسان شمالی با ۸۶۳ هزار نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع شده است.

افزون بر ۸۴ هزار و ۹۰۰ نفر کارگر در این استان از مزایای بیمه برخوردار هستند و بیشترین حوادث کار در این استان مربوط به حوزه ساختمان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha