۲۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۰۲
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 84817872
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گلستان جزو پنج استان فاقد سالن تخصصی هندبال در کشور است

گنبدکاووس - ایرنا - رییس هیات هندبال گلستان با تاکید بر ضرورت فراهم کردن امکانات زیرساختی این رشته برای شناسایی استعدادهای جدید گفت: گلستان جزو پنج استان فاقد سالن تخصصی رشته هندبال است.

هادی تقی زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با وجود کمبود امکانات، تیم "آی تک" مردان گرگان امسال در لیگ دسته اول کشور به مصاف حریفان خواهد رفت.

وی ادامه داد: گلستان سال گذشته موفق به گرفتن مجوز پایگاه قهرمانی هندبال ساحلی شد و در بخش زنان هم علاوه بر شرکت تیمی از استان در لیگ دسته ۲ کشور، بازی‌های رده امید دختران در گرگان برگزار خواهد شد.

وی همچنین از  اعزام نخستین هندبالیست گلستانی به مسابقات آسیایی خبر داد و گفت: مبین آبیار ورزشکار این استان در مسابقات آسیایی بحرین تیم ملی را همراهی خواهد کرد .

تیم ملی هندبال جوانان ایران امروز تهران را برای حضور در مسابقات آسیایی منامه و کسب سهمیه جهانی به مقصد بحرین ترک کرد.

تقی زاده افزود: مبین آبیار ورزشکار گنبدی به همراه دیگر بازیکنان تیم ملی هندبال روزهای ۲۵، ۲۷ و ۲۹ تیرماه به مصاف حریفان خواهند رفت.

رییس هیات هندبال گلستان گفت: رشته هندبال از سال ۷۶ به صورت رسمی در این استان راه اندازی شد و تا به امروز بازیکنان زیادی از مناطق مختلف آن به اردوهای تیم ملی دعوت شدند اما برای نخستین بار است که یک بازیکن به عنوان عضو اصلی همراه با تیم ملی در مسابقات بین المللی شرکت می‌کند.

تقی زاده با اشاره به فعالیت بیش از ۴۰۰ گلستانی در رشته هندبال، بیان کرد: در صورت فراهم بودن بستر و محیط همانند والیبال و بسکتبال علاقمندان بیشتری به این رشته در استان جذب خواهند شد.

وی گفت: گلستان مجوز راه اندازی پنج مدرسه هندبال را از فدراسیون گرفت که تاکنون یک مدرسه در گنبدکاووس فعالیت خود را آغاز کرد و ۲ مدرسه در گرگان و یک مدرسه در گالیکش و یک مدرسه در کلاله تا هفته‌های آینده به صورت رسمی فعال خواهند شد.

رییس هیات هندبال گلستان از پیگیری برای کسب مجوز راه اندازی مدرسه هندبال در آزادشهر و رامیان خبر داد و اظهارداشت: فعالیت مدارس هندبال استان برای دختران و پسران سه گروه سنی خردسال، نونهال و نوجوان است.

تقی‌ زاده نتیجه فعالیت مدارس هندبال را افزایش قابل توجه آمار ورزشکاران این رشته در گلستان اعلام و تصریح کرد: مدارس هندبال فضای مناسبی برای معرفی استعدادهای این رشته به پایگاه‌های قهرمانی محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا، استان گلستان با ۱.۹ میلیون نفر جمعیت، افزون بر ۵۰ هیات ورزشی با ۲۶ هزار ورزشکار سازمان یافته دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha