۹.۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به ۷۳ واحد صنعتی و کشاورزی سمنان پرداخت شد

سمنان- ایرنا-  مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ۹ هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به ۷۳ واحد صنعتی و کشاورزی از ابتدای امسال پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی تشنه دل روز دوشنبه در نوزدهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن اجتماعات یادگار امام(ره) افزود: از مجموع تسهیلات پرداخت شده بابت رونق تولید در استان سمنان، ۹ هزار و ۶۶۵ میلیارد ریال مربوط به بخش صنعت و ۲۴۴ میلیارد ریال مربوط به بخش کشاورزی بوده است.

به گفته وی، از نظر تعداد نیز در این مدت ۳۳ واحد صنعتی و ۴۰ واحد کشاورزی از محل منابع رونق تولید، تسهیلات دریافت کرده اند.

تشنه‌دل تصریح کرد: با همکاری بانک‌های عامل در بخش تسهیلات رونق تولید، از ابتدای امسال تا کنون ۷۵ درصد واحدهای تولیدی استان سمنان معرفی شده به بانک‌ها، تسهیلات دریافت کرده اند.

وی یادآور شد: ۱۱۲ واحد تولیدی متقاضی دریافت تسهیلات به ارزش حدود ۱۳ هزار میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند و پرونده ۳۹ واحد تولیدی در دست بررسی است.

به گزارش ایرنا،  مشکلات زیربنایی یک واحد تولیدی صنعتی در نوزدهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان بررسی گزارشی از پایش و عملکرد تسهیلات رونق تولید ارائه و مصوبات جلسات قبلی این کارگروه پیگیری شد.

۹۰ درصد از صنایع استان سمنان مربوط به صنایع کوچک، ۶ درصد مربوط به صنایع متوسط و بقیه مربوط به صنایع بزرگ است. 

بالغ بر ۴۰ واحد تولیدی ۱۰۰ درصد راکد استان سمنان با اقدامات صورت گرفته در دولت سیزدهم به چرخه تولید بازگشته که زمینه ارتقاء صنعت و تولید و فرصت های شغلی در استان را فراهم کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha