۱۳ واحد صنعتی آلاینده محیط زیست در استان همدان شناسایی شد

همدان- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: ۱۳ واحد صنعتی آلاینده محیط زیست طی سه ماه نخست امسال در این استان شناسایی و در ردیف مشمولین عوارض سبز قرار گرفتند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی محیط زیست همدان، سیده مریم محمدی افزود: از این تعداد صنعتی، ۶ واحد در بخش خروجی پساب و هفت واحد نیز در بخش دودکش ها، دچار آلایندگی محیط زیست هستند.

وی اظهار داشت: این واحدها براساس نتایج حاصل از پایش های کارشناسی و آنالیز نمونه ها در کمیته تخصصی صنایع آلاینده اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان، در ردیف واحدهای آلاینده زیست محیطی قرار گرفتند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گف: واحدهای صنعتی، تولیدی، معدنی و خدماتی که به تشخیص سازمان محیط زیست حدود مجاز و استانداردهای زیست محیطی را رعایت نکنند، طبق ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده به عنوان واحدهای آلاینده، مشمول پرداخت عوارض سبز می شوند.

به گفته محمدی، همچنین طبق این ماده و با ابلاغ دستورالعمل واحدهای خدماتی همچون تصفیه خانه های فاضلاب شهری، تصفیه خانه شهرک ها، نواحی صنعتی و بیمارستان‌ها در صورت رعایت نکردن حدود مجاز و استانداردهای زیست محیطی به عنوان واحد مشمول عوارض سبز شناخته و معرفی خواهند شد.

مدیرکل محیط زیست استان همدان اظهار داشت: یکی از وظایف و اولویت های حفاظت محیط زیست پایش فصلی وضعیت واحدهای خدماتی و صنعتی از منظر زیست محیطی است که در صورت رویت مشکلات، اخطاریه برای واحد صادر می شود.

به گفته وی، پایش فصلی به سه صورت حضوری، آنلاین و آنالیز مستقیم خروجی پساب و دودکش ها صورت می گیرد و در صورت احراز وجود آلودگی زیست محیطی نسبت به رفع آن به مدیر واحد آلاینده اخطار لازم داده می شود.

پایش وضعیت واحدهای خدماتی به صورت فصلی و سه ماه یکبار در استان همدان انجام می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha