۲۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۰۲
کد خبر: 84818855
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح تعمیق و تثبیت یادگیری در مدارس پاکدشت آغاز شد

پاکدشت - ایرنا - با حضور معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، طرح تعمیق و تثبیت یادگیری در مدارس پاکدشت روز سه شنبه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این برنامه که روز سه‌شنبه در آموزشگاه نرجس شریف‌آباد پاکدشت برگزار شد، دانش‌آموزان در چهار درس اصلی که با افت تحصیلی مواجه شده‌اند، در فصل تابستان از آموزش مدارس برخوردار می‌شوند.
نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: شیوع ویروس کرونا مشکلات عدیده‌ای در حوزه آموزش و پرورش ایجاد کرد و باعث شد تا دانش‌آموزان با وجود تلاش‌های شبانه روزی معلمان، در برخی از دروس با افت یادگیری مواجه شوند و این امر می‌تواند مشکلات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.
فرهاد بشیری افزود: دولت با برنامه‌ریزی مناسب تلاش دارد تا با اجرای طرح تعمیق و تثبیت یادگیری، دانش‌آموزان را در دسترسی به آموزش مناسب و جبران افت تحصیلی یاری رساند و شرایط را برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید فراهم کند.
وی خاطرنشان کرد: بهبود فرایند آموزش در سال تحصیلی جدید، جبران نارسایی‌ها و کاستی‌های درسی و تعمیق یادگیری دانش‌آموزان، افزایش نرخ فارغ التحصیلی و کاهش نرخ ترک تحصیل دانش‌آموزان، کاهش فاصله آموزشی دانش‌آموزان و برخورداری مناطق محروم از امکانات آموزشی از اهداف اجرای طرح تعمیق و تثبیت یادگیری دانش‌آموزان است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پاکدشت، یکی از شهرستان‌های مهاجرپذیر استان تهران است که همواره با ورودی دانش‌آموزان زیادی همراه است که این امر باعث شده تا این شهرستان هم اکنون برای رسیدن به تراکم مطلوب دانش‌آموزی به ۴۰ مدرسه جدید نیاز داشته باشد.
بشیری اظهار داشت: احداث مدارس جدید با کمک و مساعدت خیرّین نیک اندیش و پشتیبانی و حمایت دولت در حال پیگیری است و تلاش می‌شود تا این مهم به ساخت مدارس جدید منجر شود.
وی یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۸۲ هزار دانش‌آموز در ۳۲۶ آموزشگاه پاکدشت مشغول به تحصیل هستند و افزایش همه ساله دانش‌آموزان موجب شده تا این شهرستان به حداقل ۴۰ مدرسه جدید نیاز داشته باشد.
پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha