۲۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۳۰
کد خبرنگار: 1426
کد خبر: 84819030
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دیدارهای استاندار ایلام با مسوولان ارشد سازمان برنامه و بودجه

‌ایلام - ایرنا - استاندار ایلام در نشست‌های جداگانه‌ای با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و مسوولان ارشد این سازمان، خواسته ها و مطالبات مهم استان را پیگیری کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، حسن بهرام‌نیا در ادامه رایزنی ها و پیگیری مستمر خود در مرکز پس از دیدار با معاون اجرایی رییس جمهور در دیدارهای جداگانه ای با معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، جانشین و معاون کل سازمان برنامه و بودجه کشور و معاون اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور دیدار و گفت و گو کرد.

استاندار ایلام در این دیدارها درخصوص تکمیل و توسعه زیرساخت‌های اربعین استان و پروژه‌های مهم و اساسی این حوزه از قبیل تامین آب خنک پایدار، دفع مناسب و بهداشتی فاضلاب و پیشگیری از وقوع بیماری های واگیر در فصل گرما، اجرای سایبان در مکان های پرازدحام، اجرای کامل پروژه چهار خطه بین ایلام و مهران، ایمن سازی و رفع نقاط حادثه‌خیز مسیرهای اصلی اربعین در استان، تقویت زیرساخت های پایانه مرزی مهران، سازماندهی مناسب پارکینگ‌های اربعین و پایانه برکت، ایجاد مکان‌هایی برای اسکان اضطراری زوار، تکمیل مرکز فرماندهی و مانیتورینگ اربعین، انسداد مرزی، ایجاد تقاطع های غیرهمسطح اولویت دار مطالبه گری کرد.

در ادامه این نشست در خصوص مطالب مطرح شده توسط استاندار ایلام مسوولان ارشد ضمن قول مساعدت دستورات لازم صادر کردند.

استاندار ایلام  همچنین در دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت خواسته ها و مطالبات مردم استان در این حوزه را نیز پیگیری کرد.

بهرام نیا در این نشست خواستار اجرای ماده ۲۰ رفع موانع تولید برای تعیین تکلیف کارخانه سیمان دهلران شد و گفت: باتوجه به روند طولانی شدن احداث کارخانه سیمان دهلران لازم است با همراهی بانک ملت در اجرای ماده ۲۰ این موضوع در بازه زمانی کوتاه و مشخص تعیین تکلیف شود.

وی در ادامه پیشنهاد داد با حضور وزیر صمت، مدیرعامل بانک ملت، رئیس بازرسی کل کشور، استاندار ایلام و با حضور مدیران شرکت در آینده ای نزدیک برای رفع موانع و مشکلات بر سر راه این کارخانه نشست مشترکی برگزار شود.

بهرام نیا در ادامه با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ایجاد زیرساخت‌های مرز هلاله شمالی و توافقنامه‌های صورت گرفته با همتای عراقی، خواستار تسریع در صدور مجور ماده یک آئین نامه قانون مقررات صادرات و واردات و پیشنهاد مصوبه برای تصویب در هیات دولت شد و افزود: گشایش رسمی مرز هلاله شمالی و ایجاد بازارچه مرزی می تواند ضمن ایجاد تحول در حوزه اقتصادی موجب اشتغال فراوان در استان شود. 

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به اینکه کارخانه استیل کرد دره شهر امکان تامین و تولید سیم مفتول مورد نیاز لاستیک خودرو در کل کشور را دارا می باشد خواستار افزایش تعرفه واردات این واحد تولیدی مهم از چهار درصد به ۱۵ درصد شد.

استاندار ایلام خواستار ایجاد و صدور چارت سازمانی برای ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان های سیروان، هلیلان، چوار و بدره و همچنین امکانات و تجهیزات لازم برای سازمان صنعت، معدن و تجارت استان شد.

در ادامه این دیدارها استاندار ایلام در دیدار با با مدیرعامل دخانیات ایران خواستار مشارکت این شرکت در ایجاد زیرساخت‌های اربعین در استان ایلام شد

بهرام نیا در این دیدار خواستار کمک و مشارکت شرکت دخانیات کشور در ساخت زیرساخت‌های اربعین در استان شد و گفت: اربعین یک کنگره عظیم در سطح جهان است و ایجاد زیرساخت‌های آن نیازمند یک عزم ملی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ایلام و مهران بعنوان دروازه عتبات عالیات شناخته می شود و تردد بیش از ۶۵ درصد زوار از این مسیر مهم صورت می گیرد، اضافه کرد: در این زمینه نیازمند استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌ها در سطح ملی هستیم.

وی اظهار داشت: از این رو شرکت دخانیات کشور نیز می تواند در ایجاد زیرساخت‌ها و تجهیز امکانات پایانه مرزی مهران مساعدت لازم را داشته باشد.

در پایان این نشست مدیرعامل شرکت دخانیات ایران ضمن قول مساعد به درخواست‌های استاندار ایلام، برای مشارکت در ایجاد زیرساخت‌های اربعین‌ و تجهیز امکانات پایانه مرزی مهران اعلام آمادگی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha