۲۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۸:۱۱
کد خبر: 84819405
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دورریز سالانه ۱۰۰ میلیارد قطعه پلاستیک در انگلیس

لندن – ایرنا – نتایج تحقیقات صورت گرفته در انگلیس نشان می‌دهد که سالانه حدود۱۰۰ میلیارد قطعه پلاستیک در این کشور دور ریخته می‌شود.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، یافته‌های دو موسسه زیست محیطی «گرین‌پیس» و «اوردی‌پلاستیک» حاکیست که تنها ۱۲ درصد از بسته‌بندی‌های یکبار مصرف خانواده‌های انگلیسی به مراکز بازیافت تحویل می‌شود و مابقی دور ریخته می‌شود.

در این بررسی از خانواده‌ها درخواست شد تا زباله‌های پلاستیکی خود را در مدت یک هفته در ماه «می» محاسبه کنند. نزدیک به ۲۵۰ هزار نفر از اعضای حدود ۱۰۰ هزار خانوار شرکت کردند و نتایج بدست آمده را برای این سازمان ارسال کردند.

نتایج یافته‌های بدست آمده نشان می‌دهد که بیشترین نسبت زباله های پلاستیکی یعنی ۸۳ درصد مربوط به بسته بندی مواد غذایی و نوشیدنی است و رایج ترین آن‌ها بسته بندی میوه و سبزیجات است.

طبق مطالعات صورت گرفته، اگر این تحقیقات به تمام خانواده‌های انگلیسی تعمیم داده شود، نتایج به دست آمده نشان می‌دهد که انگلیسی‌ها سالانه ۹۶.۶ میلیارد قطعه پلاستیکی یکبار مصرف را دور می‌ریزند.

بر اساس این گزارش حدود ۴۶ درصد از پلاستیک های دور ریخته شده سوزانده و ۲۵ درصد دفن می‌شود. یافته ها نشان می‌دهد که تنها ۱۲ درصد در انگلیس بازیافت و ۱۷ درصد دیگر برای پردازش به خارج از کشور ارسال می شود.

دو موسسه زیست محیطی «گرین‌پیس» و «اوردی‌پلاستیک» از دولت می خواهند تا طرح کاهش پنجاه درصدی پلاستیک های یکبار مصرف تا سال ۲۰۲۵ را به عنوان اهداف الزام آور قانونی تعیین کند. آنها خواهان حذف تقریباً کامل تولید پلاستیک های یکبار مصرف و ممنوعیت صادرات زباله های پلاستیکی هستند.

در حالیکه دولت انگلیس داده‌هایی را درباره وزن زباله‌های پلاستیکی جمع‌آوری شده از خانواده‌ها منتشر کرده، اما هیچ آمار رسمی در مورد تعداد اقلام پلاستیکی دور ریخته شده، وجود ندارد و از این منظر، تحقیقات صورت گرفته اطلاعات قابل توجهی در مورد مقیاس زباله‌های بسته بندی پلاستیکی ارائه می دهد.

سخنگوی وزارت محیط زیست، غذا و امور روستایی در واکنش به این گزارش ادعا کرد: «ما از طریق قانون محیط‌زیست به مقابله با پلاستیک‌های یکبار مصرف می‌پردازیم. ما عرضه نی‌های پلاستیکی، همزن‌های پلاستیکی نوشیدنی‌ها را ممنوع کرده‌ایم و در حال نهایی کردن طرح بازیافت بطری‌های پلاستیکی هستیم.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha