۲۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۱۸
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84820119
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

معاون استاندار چهارمحال و بختیاری: گفتمان نماز در جامعه نهادینه شود

شهرکرد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ نماز و نمازخوانی در جامعه گفت: گفتمان نماز در جامعه نهادینه شود.

به گزارش ایرنا، محسن حسین‌میرزایی  روز چهارشنبه در جلسه مشترک شورای اقامه نماز و مهدویت و شورای زکات استان با اشاره به مباحث مبنایی نماز و لزوم توجه به این فریضه دینی،افزود: توسعه فرهنگ نماز و نمازخوانی باید از سنین کودکی و نوجوانانی در جامعه نهادینه شود و آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی باید گفتمان نماز را در جامعه نهادینه کنند.

وی بر توسعه و ترویج فرهنگ نماز در ادارات و مکان‌های پرتردد تاکید کرد و گفت: در ادارات استان باید راهکارهای لازم برای جذب آحاد مردم و اقشار گوناگون به نماز در نظر گرفته شود و بهترین مکان در ادارات به برپایی نمازخانه اختصاص داده شود.

حسین‌میرزایی اظهار داشت: در برپایی نماز در ادارات، مدارس، دانشگاه‌ها و اماکن مختلف فرهنگی نباید به ارسال بخشنامه بسنده کرد و باید در زمینه نهادینه‌کردن فرهنگ غنی نماز در جامعه توجه ویژه شود.

وی به نقش خانواده‌ها در ترویج فرهنگ نمازخوانی و تشویق فرزندان به برپایی نماز از سوی پدر و مادر اشاره کرد و گفت: با ترویج فرهنگ نمازخوانی و برپایی نماز بسیاری از آسیب‌ها و مشکلاتی که در جامعه وجود دارد، رفع خواهد شد.

حسین‌میرزایی با تاکید بر ضرورت توجه به نهادینه‌سازی فرهنگ نماز در بین کودکان و نوجوانان تاکید کرد و گفت: برای ماندگاری هر فعالیت در ضمیر انسان باید از سنین کودکی فرهنگ‌سازی انجام شود و نهادهای آموزشی و فرهنگی به خصوص آموزش و پرورش باید در راستای علاقه‌مند ساختن دانش‌آموزان به این امر مهم دینی در مدارس توجه ویژه داشته باشند.

وی بر تهیه و تدوین طرح عملیاتی، راهبردی قابل اجرا در حوزه ترویج فرهنگ نماز و نمازخوانی در استان تاکید کرد و گفت: این طرح در راستای ترویج فرهنگ غنی نماز در بین خانواده‌ها و آحاد جامعه و به‌ویژه در بین نسل نوجوان و جوان تهیه می‌شود و باید مسئولیت‌ها و فعالیت نهادها و افراد در اجرای این طرح تعریف و مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه ساختن مسجد و نمازخانه امری ارزشمند و پسندیده در جامعه است، افزود: برای توسعه فرهنگ نماز و نمازخوانی علاوه برساخت مسجد  و نمازخانه باید به تولید محتوای غنی در حوزه نماز و نمازخوانی توجه شود تا فرهنگ غنی نماز خوانی در جامعه نهادینه شود.

حسین‌میرزایی بر فضاسازی برای ترویج فرهنگ نماز هم در فضای حقیقی و هم مجازی تاکید کرد و گفت: فضاسازی در بستر مجازی با توجه به گستره مخاطبان به‌ویژه جوانان و نوجوانان مهمتر از  حوزه حقیقی است تا نماز به مساله اصلی جامعه اسلامی تبدیل شود.

سامانه کسر هوشمند زکات در چهارمحال‌ و بختیاری راه اندازی شد  

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری از فعال شدن سامانه کسر هوشمند زکات از طریق سامانه خرید گندم(سیفا) با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) و جهاد کشاورزی استان خبر داد و گفت: در راستای اجرایی شدن کسر هوشمند زکات، اطلاع‌رسانی به کشاورزان از طریق جهادکشاورزی پیش از موعد خرید تضمینی گندم انجام می‌شود و کشاورزان فرم رضایت‌مندی خود را پس از مطالعه شرایط و احکام زکات واجب و مستحب تکمیل و اعلام می‌کنند.

جاسم محمدی بر اهمیت تبلیغات محیطی و فرهنگسازی در خصوص زکات دراستان تاکید کرد و گفت: دفترچه محاسبه زکات برای افراد از سوی دبیرخانه شورای زکات استان تهیه شده است تا نظر  علما و بزرگان در خصوص زکات بین مردم به خصوص کشاورزان نهادینه شود.

به گفته وی،هم‌اکنون پنج هزار نسخه از این دفترچه تهیه در بین مودیان زکات توزیع و نیز بنرهای تبلیغی پرداخت زکات در بیشتر مساجد استان نصب شده است.

محمدی گفت: امسال نزدیک ۳۹ میلیارد ریال زکات فطره جمع‌آوری و در همان روز بلافاصله به حساب نیازمندان و مددجویان کمیته امداد واریز شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری از برپایی همایش ملی زکات به میزبانی استان چهارمحال‌ و بختیاری در ۱۰ شهریورماه درشهرکرد خبر داد .

سند راهبردی نماز در چهارمحال و بختیاری تدوین شده است

رییس ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به تهیه و تدوین سند راهبردی نماز در استان افزود: این سند به زودی به ادارات ارسال می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کریمی افزود: برنامه‌ریزی برای برپایی نماز جماعت در پارک‌های شهر نهایی شده و از امشب در پارک‌های شهرکرد نماز جماعت برگزار خواهد شد.

وی به برگزاری دوره‌های آموزشی با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سپاه استان، برگزاری دوره آموزشی "غدیر، سرچشمه مهدویت" با همکاری تبلیغات اسلامی استان، ساماندهی ائمه جماعات با همت اداره کل تبلیغات اسلامی، برگزاری دوره‌های آموزشی نماز در دستگاه‌های اجرایی با حضور اساتید مراکز تخصصی نماز و مهدویت به عنان برنامه‌های مهم در راستای ترویج فرهنگ نماز و نمازخوانی اشاره کرد و گفت: برگزاری جشنواره "فجر تا فجر" با مدیریت استاندار در دستور کار قرار گرفته و آثار برتر به جشنواره کشوری ارسال خواهد شد.

به گزارش ایرنا، هم اکنون بیش از ۴۳هزار و ۷۰۰ خانوار با جمعیتی بیش از ۱۰۱هزار نفر زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha