۲۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۱۰
کد خبر: 84820125
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۴۰ واحد مسکن تا پایان سال در استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد

اردبیل-ایرنا- معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل از بهره‌برداری از ۵۴۰ واحد مسکن تا آخر سال در اردبیل خبر داد و گفت: عملیات احداث یک‌هزار واحد مسکن نهضت ملی در شهرک اندیشه چهار اردبیل در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد زارع حسین‌زاده روز چهارشنبه در بازدید از طرح‌های نهضت ملی مسکن اردبیل اظهار کرد: در استان اردبیل سالانه ۱۵ هزار واحد مسکن و تا چهار سال آینده ۶۰ هزار واحد مسکن احداث می‌شود.

وی به ثبت‌نام ۹۳ هزار و ۲۶۳ نفر در طرح نهضت ملی مسکن در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۵۶ هزار و ۹۸۳ نفر در شهر اردبیل و مابقی در سایر شهرستان‌ها ثبت‌نام کردند که  ۳۶ هزار و ۷۳۵ نفر از بین این افراد واجد شرایط مسکن شناخته شدند.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: بعد از طی مراحل متعدد پالایش، در مجموع ۱۲ هزار و ۶۵۳ نفر در قالب طرح نهضت ملی مسکن افتتاح حساب کرده که از این تعداد پنج هزار و ۶۴۶ نفر مبلغ اولیه ۴۰ میلیون تومان را واریز کردند.

زارع حسین‌زاده از تخصیص زمین برای احداث واحدهای مسکن در استان خبر داد و افزود: برای احداث زمین در مرحله اول ۱۰۰ هکتار اراضی تأمین شده و به غیر از شهر اردبیل، در سایر شهرستان‌ها واگذاری زمین انجام شده است.

وی با اشاره به بهره‌برداری ۵۴۰ واحد مسکن تا آخر سال در اردبیل گفت: عملیات اجرایی این پروژه‌ها شامل سایت داروپخش به میزان ۱۵۰ واحد و سایت اندیشه دو به میزان ۲۱۰ واحد با پیشرفت ۹۰ درصد تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

زارع حسین زاده بیان کرد: افتتاح سایت کارگر با پیشرفت ۹۰ درصد و اندیشه یک نیز با ۸۰ درصد تا شهریورماه امسال امکان‌پذیر خواهد شد تا تحویل متقاضیان شود.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل به ثبت‌نام متقاضیان مجرد اعم از زنان مجرد بالای ۳۵ سال و مردان مجرد بالای ۲۳ سال اشاره کرد و گفت: با اخذ تعهد مبنی بر تأهل بودن در زمان تحویل، ثبت‌نام از متقاضیان انجام شده و واگذاری‌ها به سرعت انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، طرح جهش تولید مسکن،از سوی دولت و با هدف خانه‌دار کردن اقشار جامعه در سال جاری ارائه گردیده و هدف نهایی آن ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال آینده در کشور می‌باشد.

بر اساس این گزارش سقف تسهیلات مسکن براساس مناطق مختلف شهری و روستایی  اعلام شده و قرار بر این است که تسهیلات این پروژه بر اساس قیمت تمام شده مسکن در مناطق مختلف تعیین شود.

سقف وام جهش تولید مسکن در کلان‌شهرهای بالای یک میلیون نفر ۴۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است، همچنین سقف وام در روستاها ۲۵۰ میلیون تومان است .

در استان اردبیل در قالب جهش تولید مسکن ۸۰ هزار واحد مسکونی ساخته می‌شود که در مرحله اول ساخت ۵ هزار واحد از آن آغاز شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha