۲۳ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۵۴
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 84820362
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۱ واحد صنعتی راکد دزفول به چرخه تولید بازگشتند

دزفول-ایرنا- رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دزفول گفت: ۱۱ واحد صنعتی راکد و غیرفعال این شهرستان از سال ۹۹ تاکنون با پیگیری‌های انجام شده به چرخه تولید بازگشته‌اند.

محمد غلامی روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: ۳۳ واحد صنعتی غیرفعال از سال ۹۹ تاکنون در سطح شهرستان دزفول شناسایی شد که از این تعداد، سه واحد در سال ۹۹ و هشت واحد در سال ۱۴۰۰ به تولید بازگشتند.
وی با بیان اینکه در تلاشیم واحدهای دیگری را نیز تا پایان امسال به چرخه تولید بازگردانیم، بیان کرد: واحدهای غیرفعال که به دلایل مختلف توانایی ادامه کار نداشتند طی قراردادهای پنج ساله به افراد دیگر اجاره داده شدند که پنج واحد از ۱۱ واحد فعال شده‌ از این طریق به چرخه تولید بازگشته‌اند.

هدفگذاری برای رشد ۳۷ درصدی صدور پروانه بهره‌برداری در دزفول

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول با بیان اینکه در سال ۹۹ تعداد ۳۳ واحد تولیدی در دزفول موفق به دریافت پروانه بهره برداری شدند، گفت: سال ۱۴۰۰ نیز پروانه بهره برداری برای ۴۴ واحد تولیدی در دزفول صادر شد که در تلاشیم امسال با رشد حدود ۳۷ درصدی این تعداد را به ۵۴ واحد برسانیم.
وی افزود: در حوزه اصناف دزفول نیز برای ۶۵۵ واحد در سال ۹۹ و برای یکهزارو ۱۲۷ واحد در سال ۱۴۰۰ پروانه کسب صادر شد ضمن اینکه ۲۴ پروانه کسب ایثارگری در سال ۹۹ و ۳۳ پروانه در سال ۱۴۰۰ صادر شد.
غلامی با بیان اینکه سهمیه رصد اشتغال در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ در حوزه صنعت و معدن به طور کامل ثبت شده است، اظهارداشت: سال ۹۹ سهمیه اداره صمت دزفول ایجاد اشتغال برای ۴۰۰ نفر بود که ۴۰۵ نفر در سامانه  ثبت شد.
وی با اشاره به افزایش حدود ۴۵ درصدی صدور پروانه کسب در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ در دزفول افزود: سه هزار و ۸۱۴ واحد فاقد پروانه در سال ۹۹ داشتیم که در سال ۱۴۰۰ تلاش اتاق اصناف و همکاران در اداره صمت دزفول این تعداد به ۱۲۵ واحد رسید.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دزفول گفت: سال ۹۹ پروانه کسب برای یک فروشگاه بزرگ صادر شد که پیش از این سابقه نداشت، سال ۱۴۰۰ نیز  سه پروانه کسب برای فروشگاه بزرگ در دزفول صادر و باعث ایجاد اشتغال برای ۱۷۰ نفر شد.

وی جذب تسهیلات مشاغل خانگی را موجب اشتغالزایی دانست و ادامه داد: ۱۰ نفر در سال ۹۹ در حوزه مشاغل خانگی برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند.

غلامی ملاک اشتغال اداره صنعت، معدن و تجارت را صدور پروانه بهره برداری دانست و گفت: طی سال ۹۹، ۳۳ فقره پروانه بهره برداری و  سال ۱۴۰۰ ، ۴۵ پروانه بهره برداری  صادر شده که با رشد ۴۰ درصدی همراه بوده و برای ۳۶۷ نفر نیز اشتغالزایی شده است.

دزفول دومین شهرستان خوزستان در اخذ تسهیلات بانکی واحدهای تولیدی است
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دزفول معرفی واحدهای تولیدی برای دریافت تسهیلات را از امور مهم این اداره عنوان و بیان کرد: پیگیری‌های زیادی در این خصوص انجام شده و طبق آمار، دزفول شهر دوم در حوزه معرفی واحدهای تولیدی برای اخذ تسهیلات در استان خوزستان بعد از اهواز است.

وی خواستار پرداخت تسهیلات مصوب بانکی شد و افزود: در حال حاضر ۲ طرح صنعتی در سطح شهرستان در حال پرداخت تسهیلات و تعدادی در مرحله پیگیری هستند.
غلامی گفت: سال ۹۹ چهار طرح و سال ۱۴۰۰ سه طرح برای دریافت تسهیلات رونق تولید معرفی کردیم که درصورت پرداخت می‌توان ۲۶۰ نفر را در واحدهای تولیدی مشغول بکار کرد.
وی با اشاره به معرفی ۲۹ واحد در سال ۹۹ برای دریافت تسهیلات سرمایه ثابت و ۲۵ واحد برای دریافت   تسهیلات سرمایه در گردش افزود: در سال ۱۴۰۰ نیز ۲۸ واحد صنعتی برای دریافت تسهیلات سرمایه ثابت و ۳۱ واحد برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش معرفی شد.

وی اعمال نظارت کافی بر تسهیلات ارائه شده را یادآور شد و افزود: سال ۱۴۰۰ بازرسی از واحدهای معدن دزفول ۱۰۰ درصد افزایش یافت و ۱۴۰ واحد معدنی بازرسی شدند.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دزفول اظهارداشت: سال ۹۹، ۸۲ میلیارد ریال برداشت غیرمجاز از معدن های دزفول ثبت شد که این میزان در سال ۱۴۰۰ به ۵۴ میلیارد ریال رسید و پرونده آنها در حال تکمیل مراحل قضایی است.

تشکیل ۲۳ پرونده تخلف برای نانوایی‌های دزفول
غلامی تعداد کل واحدهای صنفی دزفول را ۱۲ هزار واحد دانست و گفت: طی سال ۱۴۰۰، ۱۰هزار واحد صنفی بازرسی و ۴۶۲ پرونده تخلفات صنفی به تعزیرات حکومتی دزفول معرفی شدند.
وی از تشکیل ۱۵۶ فقره پرونده تعزیراتی از ابتدای امسال تاکنون برای واحدهای صنفی دزفول خبر داد و افزود: این آمار بازرسی‌ها اتاق اصناف جدا بوده و بیشتر مربوط به گرانفروشی و درج نکردن قیمت است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول درخصوص بازرسی از نانوایی‌های این شهرستان گفت: ۲۳ پرونده برای نانوایی‌های دزفول تشکیل شده که برخی واحدها جریمه و درب برخی نانوایی‌ها نیز بنر نصب شد.

وی افزود: برخی نانوایی‌ها سهمیه آرد خود را به صورت آزاد بفروش می‌رساندند که با آنها برخورد شد.

واحدهای صنعتی دزفول نباید نسبت به مسوولیت‌های اجتماعی خود بی‌تفاوت باشند

غلامی درخصوص مشکلات کارگران فولاد روهینا دزفول گفت: ۵۷ درصد امسال به حقوق کارگران فولاد اضافه شده و قانون اداره کار برای آنها اجرا می‌شود.

وی افزود: ۳۰ واحد به عنوان واحدهای نمونه کشوری معرفی شدند که ۲ واحد خوزستانی از جمله فولاد دزفول نیز در بین آنها بود.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول بیان کرد: واحدهای صنعتی بزرگ باید مسوولیت‌های اجتماعی خود را در سطح شهرستان انجام دهند زیرا از آب، خاک و محیط زیست این شهرستان استفاده می‌کنند.

وی افزود: واحدهای صنعتی باید مسوولیت‌های اجتماعی خود را با ساخت مدرسه و سایر اقدامات عام المنفعه انجام دهند.

غلامی به حمایت مسوولان دزفول از تولیدکنندگان اشاره کرد و گفت: نماینده دزفول پیگیری زیادی برای ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان انجام داد و با مدیران عامل بانک‌ها مذاکرات زیادی انجام داد.

وی افزود: فرماندار دزفول نیز حمایت‌های زیادی در سطح استان برای رفع مشکلات تسهیلات واحدهای تولیدی انجام داد که ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده امیدواریم این حمایت‌ها تداوم یابند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha