خبرهای کوتاه یزد/ از نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها تا محکومیت وکیل دادگستری

یزد- ایرنا- مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد گفت: ایجاد فضای نشاط و امید در جامعه و بین مردم جزو رسالت مهم روابط عمومی فرمانداری‌ها در استان است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری مهریز، علی صالحی در دومین نشست شورای هماهنگی روابط عمومی فرمانداری‌های استان در شهر مهریز افزود: مدیران روابط عمومی باید از طریق اطلاع‌ رسانی نسبت به انعکاس و ارائه خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی به مردم اقدام کنند.

وی با بیان اینکه این عمل موجب ادای خدمت بهتر به مردم و تحقق اهداف نظام است ادامه داد: کار جمع‌بندی بین مدیران روابط عمومی فرمانداری‌ها پیرامون نحوه اطلاع‌رسانی و ارائه دستاوردهای دولت تاکنون و رصد کاستی‌ها و احصا نیازمندی‌ها از جمله اهداف برگزاری این نشست است.

این مسئول از فرمانداری شهرستان مهریز به عنوان یکی از موفق‌ترین  فرمانداری‌های استان در عرصه اطلاع‌رسانی یاد کرد و گفت: کارنامه خوبی طی این چند ماه در روابط عمومی فرمانداری مهریز رقم خورده که نشانه خدمات و کار خالصانه در این عرصه است.

 در حاشیه این نشست مدیران روابط عمومی از ابنیه تاریخی مهریز بازدید کردند.

مهریز یکی از شهرستان‌های ۱۱ گانه استان یزد است که در ۳۰ کیلومتری جنوب مرکز استان و در کنار جاده بین‌المللی شمال به جنوب کشور( تهران ، بندر عباس ، یزد و کرمان) قرار دارد و از شمال به بخش مرکزی یزد، از شرق به بخش مرکزی بافق و بخش مرکزی شهرستان شهربابک استان کرمان، از سمت جنوب به شهرستان‌های خاتم و سیرجان و از سمت غرب به بخش نیر شهرستان تفت و نیز شهرستان‌های ابرکوه و تفت محدود است .

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

***

مدیر روابط عمومی دادگستری استان یزد گفت: وکیل پایه یک دادگستری که به پرداخت رشوه در یکی از محاکم قضایی اقدام کرده بود به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

حسین عباس‌زاده افزود: پس از وصول گزارش اقدام به پرداخت رشوه یک وکیل دادگستری در یکی از محاکم قضایی موضوع توسط نهاد های نظارتی مورد بررسی قرار گرفت و پس از رسیدگی به پرونده ی وکیل موصوف، حکم محکومیت این وکیل صادر شد.

وی افزود: برخورد قاطع با فساد از تاکیدات ریاست قوه قضاییه و شناسایی و برخورد با فساد درون سیستمی از دستورات مؤکد رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه‌قضاییه است، لذا حفاظت و اطلاعات دادگستری استان آماده اخذ هرگونه گزارش فساد و بررسی موضوعات مرتبط با بسترهای فساد زاست.

***

فرماندار مهریز گفت: به مناسبت دهه امامت و ولایت و در آستانه عید سعید غدیرخم جشنواره صنایع دستی و غذاهای محلی با عنوان ( دست‌ها و اندیشه‌های مهریز ) با همکاری نهادها، سازمان‌ها و تشکل‌های مردمی و فرهنگی در شهرستان پیش‌بینی شد.  

محمد دهقان بنادکی روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: این جشنواره همراه با جشن بزرگ غدیرخم روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۳ و ۲۴ تیرماه جاری به مدت ۲ روز از ساعت ۱۹ در مجموعه تاریخی مهرپادین برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در جریان جشنواره صنایع دستی و غذاهای محلی، برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و معرفتی با حضور هنرمندان و حضور شهروندان، مسافران و گردشگران برگزار می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: مولودی خوانی و مدیحه سرایی به مناسبت عید سعید غدیرخم همراه با اجرای هنرمندان استان و شهرستان و عرضه و فروش صنایع دستی پیش‌بینی شده است.

دهقان بیان کرد: رژه خودروهای کلاسیک از دیگر برنامه‌های این مراسم فرهنگی و هنری بزرگ شهرستان است که صورت می‌گیرد و نقش مهمی در معرفی ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی دارد. 

وی با بیان اینکه مهریز دارای توانمندی‌های فرهنگی و اقتصادی فراوانی در شهر و مناطق روستایی است، برگزاری جشنواره‌های مختلف را به صورت مستمر با همکاری بخش‌های مختلف برای معرفی ظرفیت‌ها و ایجاد انگیزه در فعالان صنایع را مورد تاکید قرار دارد.

به گفته فرماندار مهریز، معرفی توانایی‌های مختلف شهرستان به خصوص در حوزه فرهنگی و گردشگری موجب کسب درآمد، ایجاد اشتغال و رونق تولید است که پیگیری و اقدام می‌شود.

دهقان با قدردانی از همراهی مردم و مسئولان در برنامه‌ریزی  برگزاری این جشنواره ابراز امیدواری کرد تا پایان سال بر حسب  ضرورت بیش از گذشته بتوان ظرفیت‌های مختلف را در معرض دید مسافران، میهمانان و گردشگران قرار داد.                

مهریز ۶۰۰ اثر تاریخی شناسایی‌ شده دارد که تاکنون ۱۱۵ مورد آن به ثبت آثار ملی رسید و باغ پهلوان‌پور و قنات حسن‌آباد مشیر و دهنو در فهرست آثار جهانی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو)نیز ثبت شد.

تاکنون از میان صنایع ‌دستی، رشته سنگ‌تراشی، چاقوسازی و ترکه‌بافی به ثبت آثار ملی رسید و علم‌برداری و جوش دوره امسال در فهرست آثار معنوی ناملموس ثبت می‌شود.

مهریز که بنای اولیه آن را به مهرنگار دختر انوشیروان ساسانی( قبل از اسلام) نسبت می‌دهند ۵۵ هزار نفر جمعیت دارد.

مرکز این شهرستان در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

***

 فرماندار مهریز گفت: برپایی جشن‌های غدیر و دهه امامت و ولایت در شهر و مناطق روستایی امری ضروری و استحکام‌ بخش پیوند عمیق قلب‌ها با ولایت است و باید امسال با همکاری همگان و حضور جوانان باشکوه انجام شود.

 محمد دهقان بنادکی در جمع گروهی از فعالان فرهنگی شهرستان با تبریک دهه امامت و ولایت و قدردانی از تمامی تلاش‌هایی که برای بزرگداشت عید بزرگ غدیرخم صورت می‌گیرد افزود: گرامیداشت این واقعه عظیم دینی و تاریخی رسالت مردم و مسئولان است و باید هر سال نسبت به گذشته بهتر و ابعاد آن در جامعه و بین مردم و جوانان تبیین شود.

وی با بیان اینکه موضوع امامت و ولایت مهمترین مسئله دینی و ارزشی و جزو اعتقادات است اشاره کرد و گفت: این دهه و عید غدیرخم فرصت مناسبی است تا فعالان فرهنگی و مبلغان دینی با همکاری تشکل‌ها و همیاری و حمایت مسئولان و نهادها برای بزرگداشت آن بیش از گذشته ماموریت خود را در شهرستان انجام دهند.

این مسئول در ادامه نسبت به برگزاری باشکوه و فراگیر آن توسط مردم تاکید کرد و گفت: فضای لازم برای حضور پرشور مردم در مراسم‌های دهه امامت و ولایت و روز غدیرخم فراهم شود و بدون شک همکاری خیران و مردم مومن و انقلابی بیش از گذشته در منطقه ضرورت دارد.

دهقان اظهار کرد: ایجاد فضای مناسب در جشن‌های مذهبی از جمله عید غدیر ضروری است و شهرداری و شورای اسلامی شهر در کنار سایر نهادها و سازمان‌های فرهنگی و همچنین با همراهی مردم فداکار و مشارکت جوانان ماموریت دینی و ارزشی خود را در شهر و روستاها انجام دهند.

همچنین امام‌جمعه مهریز با بیان اینکه عید سعید غدیرخم بزرگترین و بالاترین عید مسلمانان است گفت: عیدی دادن در عید غدیر فرهنگ‌سازی شود و اطعام دادن و عیدی دادن در روز عید غدیر یک فرهنگ والاست، اگر چنانچه فرهنگ غدیر در درون خانواده‌ها فرهنگ‌سازی شود فرزندان و نسل‌های ما به فرهنگ غدیر علاقه‌مند می‌شوند.

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی از  اعضای تشکل‌های فرهنگی و مسئولان شهرستان خواست برای همکاری در آذین‌بندی معابر و انجام فعالیت‌های مناسب برای واقعه تاریخ‌ساز غدیر و فرهنگ‌سازی آن اقدام کنند و رسالت دینی خود را به نحو مناسب انجام دهند.

مرکز شهرستان مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha