۲۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۲۵
کد خبر: 85510173
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه یزد: جشن‌های عید غدیرخم احیا و تقویت شود

۲۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۲۵
کد خبر: 85510173
امام جمعه یزد: جشن‌های عید غدیرخم احیا و تقویت شود

یزد - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: جشن‌های عید سعید غدیرخم در بین مردم با همکاری بخش‌های مختلف احیا و تقویت شود.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله " محمدرضا ناصری " روز شنبه در نشست هماهنگی برگزاری جشن‌های غدیر در یزد اظهار کرد: یکی از مهمترین مناسبت‌های قمری جشن‌های غدیرخم است که باید بیش از گذشته باشکوه برگزار شود.

وی با قدردانی از همراهی مردم و مسئولان در انجام برنامه‌های مختلف فرهنگی در استان ادامه داد: آحاد مردم، نهادها، تشکل‌ها و حوزه‌های علمیه باید حدیث غدیر را برای همگان تبیین کنند.

وی بیان کرد: دهه امامت و ولایت فرصت خوبی است تا کمالات و جایگاه حضرت امیرالمومنین (ع) و وقایع و اتفاقات غدیرخم برای مردم بیان شود.

استاندار یزد هم در این نشست با تبریک دهه امامت و ولایت، بر لزوم بهره گیری از ویژگی‌های حضرت علی (ع) و جایگاه غدیرخم در بین نسل‌ جوان جامعه تاکید کرد.

" مهران فاطمی " گفت: باید یک حرکت عظیمی را آغاز کنیم تا ولایت و محبت امیرالمومنین علی (ع) در قلب و دل‌های تمام انسان‌ها ماندگار شود.

وی با بیان اینکه عید غدیر نباید فقط در بین مسلمانان معرفی شود، ادامه داد: غدیرخم باید در سطح بین المللی به جهانیان روایت شود.

استاندار یزد به اهمیت عید غدیرخم اشاره کرد و گفت: از ارائه طرح و ایده از سوی نهادها و افراد خوش فکری در حوزه غدیر استقبال می‌کنیم.

به مناسبت دهه امامت و ولایت بیش از ۱۱۰ برنامه شاخص فرهنگی، هنری، ورزشی و بصیرتی در استان یزد برگزار می‌شود.

عید غدیر ۱۸ ذی الحجه در تقویم قمری از بزرگ‌ترین اعیاد شیعیان است در احادیث شیعه این عید را عیدُاللهِ الاکبر (بزرگ‌ترین عید الهی) و اشرف الاعیاد (والاترین عید) یاد کرده‌اند.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha