کتاب "نَمی از یَم" حاوی اشعار برگزیده غدیر در قم رونمایی شد

قم - ایرنا - همزمان با دهه فرخنده امامت و ولایت و در آستانه عید سعید غدیر خم عصر چهارشنبه طی آیینی در سالن کوثر اداره‌کل تبلیغات اسلامی قم و با حضور جمعی از استادان شعر و ادب آیینی کشور، کتاب نَمی از یَم حاوی ۱۷۰ شعر برگزیده و فاخر جشنواره شعر غدیرانه رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسئول کانون مداحان و شاعران آیینی قم و نماینده بنیاد علمی، فرهنگی و آموزشی دعبل خزایی در این استان، طی سخنانی اظهار داشت: سال گذشته شاهد برگزاری نخستین دوره این جشنواره در سطح استانی و به شکل موفقیت‌ آمیزی بودیم.

غلامرضا فلاح همچنین ارسال بیش از ۲۰۰ قطعه شعر به جشنواره سال قبل را مورد توجه قرار داد و افزود: از این تعداد ۱۱۰ شعر به عنوان برگزیده انتخاب شد.

وی ادامه داد: جشنواره شعر غدیرانه در دومین سال فعالیت خود در سطح ملی برگزار و مورد  استقبال شاعران آیینی اقصی نقاط کشور قرار گرفت.

دبیر جشنواره شعر غدیرانه بیان داشت: بر اساس فراخوان انجام شده از سوی دبیرخانه این جشنواره طی مدت ۲۱ روز و از ۲۸ خرداد تا هجدهم تیرماه جاری تعداد یکهزار و ۵۰۰ اثر در قالب‌های مختلف شعری شامل غزل، مثنوی، تجمیع و ترکیب با محوریت واقعه غدیر و ولایت حضرت علی (ع) ارسال و پس از داوری آثار تعداد ۱۷۰ شعر به عنوان برتر انتخاب شدند.

نماینده بنیاد دعبل در قم، همچنین با اشاره به تدوین کتاب نَمی از یَم خاطرنشان کرد: این اثر فاخر و منحصر به فرد ادبی مشتمل بر آثار منتخب این جشنواره است که در این دهه مبارک رونمایی و در اختیار دوستداران و عاشقان اهل بیت (ع) قرار می‌گیرد.

فلاح در بخشی از سخنان خود با تاکید بر اشاعه فرهنگ ناب تشیع بیان کرد: دبیرخانه این جشنواره مصمم است تا در راستای معرفی و شناسایی بیش از پیش مکتب تشیع به جامعه بشری، از سال‌ آینده این رویداد فرهنگی و دینی را در سطح بین‌المللی برگزار کند.

در این آیین برخی از مداحان و شاعران صاحب نام و برجسته آیینی کشور به مدیحه سرایی و شعر خوانی در وصف امیرالمومنین (ع) پرداختند./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha