۲۳ تیر ۱۴۰۱، ۸:۴۵
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 84820840
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح محرومیت‌زدایی آبرسانی به ۴۳۲ روستای محروم گلستان اجرا می‌شود

گرگان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: طرح بزرگ محرومیت زدایی آبرسانی به ۴۳۲ روستای محروم استان گلستان با اعتبار ۶ هزار و ۱۴۵ میلیارد ریال در مدت زمان ۳۰ ماه اجرا می شود.

ایرج حیدریان روز پنجشنبه به ایرنا اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح رفع تنش آبی و تامین آب پایدار در روستاهای استان است.

گلستان با وجود داشتن هفت اقلیم از ۱۳ اقلیم دنیا در سال آبی گذشته شدیدترین خشکسالی ۴۵ سال اخیر را تجربه کرده که به گفته کارشناسان ادامه این روند در سال آبی جاری نگران کننده خواهد بود.

گلستان در شرایط نرمال سالانه ۲.۵ میلیارد متر مکعب آب تولید می کند که در سال آبی گذشته به دلیل شدت خشکسالی و کم آبی ، این مقدار به حدود نصف کاهش یافت که با وضع موجود، تداوم آن را در سال آبی جدید دور از انتظار نیست.

بیش از ۸۰ درصد منابع آبی تولیدی گلستان سالانه به مصرف کشاورزی می رسد و بخش های آب آشامیدنی و صنعتی در رتبه های بعدی قرار دارند.

کاهش منابع آبی و بارش ها در سال آبی گذشته و احتمال ادامه آن در سال آبی جدید، کارشناسان را نگران تداوم خشکسالی در سال آبی جدید کرده و ضرورت برنامه ریزی برای نحوه فعالیت بهره برداران حوزه کشاورزی گلستان و سایر دستگاه های مرتبط با تامین آب آشامیدنی را افزایش داده است.

این شرایط، سرمایه گذاری در حوزه برنامه ریزی و اجرای طرح های مدیریت مصرف آب با لحاظ شرایط خشکی و خشکسالی در گلستان با هدف حمایت از بخش کشاورزی، تامین پایدار آب آشامیدنی و حتی صنعت گلستان را در جدی کرده و حساسیت پیگیری مسوولان دستگاه ها و کارشناسان مرتبط برای برنامه ریزی و گذر از این وضعیت را دوچندان کرده است. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان ادامه داد: با تکمیل و بهره برداری از این طرح که با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی و معین آن قرارگاه خاتم الانبیا (ص) سپاه نینوا در حال انجام است ۳۷۰هزار نفر از روستاییان محروم گلستان از آب آشامیدنی پایدار، سالم و بهداشتی بهره‌مند می شوند.

وی پروژه های محرومیت‌زدایی وزارت نیرو را به یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی کشور یاد کرد و گفت: توسعه خدمات آبرسانی و محرومیت‌زدایی در نقاط مختلف کشور به ‌ویژه روستاهای محروم و کم برخوردار استان گلستان مورد توجه دولت است.

براساس گزارش شرکت آب و فاضلاب گلستان، این استان شمالی ۷۴ روستا دارد که تامین آب شرب ساکنان آن ها با تانکرهای سیار آبرسانی می شود که بیشتر در نواحی شرق استان قرار دارد.

سردار آزمون مشکل کمبود آب ۱۹ روستای مرزی گلستان را برطرف می‌کند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha